![]() |
Taxi na het uitgaan
Hooi hooi...
ik ga morgenavond (Zaterdag dus) weer heerlijk uit.. maar dit keer naar een discotheek in Ermelo. (Ik woon in Harderwijk) (voor degene: Ermelo ligt echt gewoon naast Harderwijk) Nou wil ik s'nachts een taxi bestellen.. (We gaan erheen met de trein) (20/25 minuten lopen, maar het is koud!)maar ik heb ongeveer de kosten nodig.. we gaan met zn 4-en... weet niet of leeftijd uitmaakt? maar het is 16 en 17 jaar.. het is 5.7 km (ongeveer 13 min rijden) hebben jullie enig idee over kosten of een schatting? heel erg bedankt alvast! :D |
Neem de fiets.
|
Citaat:
|
leeftijd maakt niks uit hoor?!
vind het wel vreemd dat je daar aan twijfeld. zo`n kerel wil gewoon geld verdienen maakt hem niet uit hoe oud je bent. en gewoon zo`n centrale bellen en vragen wat het kost. eventueel kan je die taxi dan ook gelijk 'bestellen'. maar is ongeveer even ver als delft naar rijswijk (ging ik vaak met de taxi toen ik nog thuis woonde) en dat koste ongeveer 15 euro. niet veel zuipen he :nono: :rolleyes: :p ;) |
Nou ja dat verschilt heel veel.
Ik heb wel eens gehad dat ik voor 10 min rijden +- 7.6 km 50 euro moest betalen voor z'n 2en En een volgende keer deed een het voor een pakje sigaretten... |
Citaat:
is toch meestal niet meer dan €4 euro? maar heb al heel lang geen taxi genomen dus kan best zijn. maar das wel achterlijk duur dan. |
Volgens mij naaide hij me ook dik...maargoed, ik had al wat op dus veel boeide het me toen ook niet ;)
|
Citaat:
|
*kuch* :o
|
Citaat:
Maar goed, de kosten verschillen heel erg. Ik heb wel eens van m'n nicht gehoord dat het bij haar heel gebruikelijk is om 's nachts een taxi te pakken. Daar is het veel en veel goedkoper dan in mijn regio. Dus ik denk niet dat we hier een antwoord voor je kunnen geven. |
Als het nu al te koud is om te fietsen, kom je in januari helemaal niet meer over straat?
Nouja, dat verschilt per regio, morgen even het taxibedrijf bellen? |
Citaat:
Maar je kunt beter regelen dat jullie nog wat mensen meenemen, zo'n busje voor 8 personen is echt niet duur, zeker niet op zo'n korte afstand met zn 8en |
Citaat:
|
Citaat:
en het is 'sowieso' |
Citaat:
dus het is hier echt koud hoor! hahaha! |
10km van Utrecht naar mijn woonplaats heeft me nog nooit meer dan 20€ gekost. Anders loop je een paar taxi's langs en vraag je wie jullie weg wil brengen voor 15€.
|
In de tijd dat je dit topic opende had je toch inderdaad veel makkelijker en doeltreffender een plaatselijke taxicentrale kunnen bellen?
Oftewel; je hoeft niet overal een topic over te openen en niet alle informatie is gemakkelijker te achterhalen via internet (of iig via dit forum). |
15-20 €.
|
Citaat:
hahaha verder de rest bedankt voor de moeite! ik weet genoeg! xxx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Te koud om te fietsen vind ik het als je gezicht er echt pijn van gaat doen. En dat is het bij lange na nog niet, dat is pas als de temperatuur rond het vriespunt ligt. |
Citaat:
|
in Zeeland was het afgelopen dagen overdag 9-16 graden en 's nachts 14-0 graden volgens weeronline.nl.
|
Is het geen idee om een deeltaxi te nemen? Je bent misschien wel langer (als in: tien minten langer) onderweg, maar tis wel stukken goedkoper.
|
Citaat:
|
Citaat:
dan ben ik maar een watje.. BOEIE! wat boeit t? ik wil alleen amar weten wat een taxi kost.. en jaa.. ik weet t nu allemaal al..dus hou maar op over die kou.. ik vind t gewoon te koud! EN DAT BEN IK! PUNT! :mad: :s |
Citaat:
|
Ligt er natuurlijk aan op wat voor wegen je op de terugweg rijdt. Je kunt wegen hebben met een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur, maar ook van 80 kilometer per uur. Maja 's nachts is het natuurlijk helemaal niet druk en taxichauffeurs boeien die maximumsnelheden niet zo. ;)
Hm, 5,7 kilometer dan denk ik een eurootje of 20... Ik woon op 2 of 3 kilometer van het centrum van de stad, als ik soms een taxi neem is dat al 10 of 15 euro... :o Daarom neem ik niet te vaak een taxi, er zijn nog genoeg andere alternatieven. :) |
Citaat:
5,7 kilometer in 20 minuten is 17,1 kilometer per uur. Flink doorlopen dus :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
zonde van je geld.. neem een fiets, das ook veel leuker!
|
okee... wil dit topic sluiten!
*slotje* |
ben gister uitgeweest en in totaal was het €7,-..
we waren met zn 4-en dus we waren goedkoop uit... *SLOT* |
Citaat:
|
Citaat:
|
nouja, als het 5,7 km is over de autoweg en 2 km over voetpaden etc., dan kan dat wel. Autowegen kunnen best een omweg zijn. Alleen is 26 kn/u rijden met de auto dan weer een beetje erg langzaam.
|
'Normaal' loop tempo is geloof ik iets van 4 km/u. Als je 20 minuten loopt dan heb je 1,3 kilometer afgelegd. 5,7 en 1,3 vind ik nogal een verschil. En als het maar 1,3 kilometer binnendoor is, dan is het maar 4 minuten fietsen.
|
Normaal looptempo is idd 4 km/u, maar als je stevig doorloopt haal je wel 6 à 7 km/u :Y
|
Citaat:
|
Leuk topic :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik woon 20 minuten fietsen van uitgaansgebied, dus als ik echt volop bezopen ben dan bel ik meestal wel een taxi. Als ik op mn bek ga kost het meer.. Vriend van me is keer volop bezopen op zn plaat gegaan en die werd wakker in het ziekenhuis.. Dan maar mede-student bellen (die taxi rijdt) en 15 euro betalen.. Hebben er er allebei voordeel van.
We hadden vroeger ook nog weleens taxi-grappen.. Taxi-races, zinloze rondjes door de stad.. weggaan met de taxi bij de societeit naar het station (500 meter) en vanaf daar weer met een andere taxi terug naar de societeit :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49. |