![]() |
Beste drie Nederlandstalige films?
Welke Nederlandstalige films vind jij de beste? Zet hier je top 3 neer :)
|
Filmpje! >>>>>>>>>>>>>>>>>> alles :)
|
Ik vind Polleke geweldig :o
|
Nee.
|
1. Soldaat van Oranje
2. Ciske de Rat 3. Flodder 1 |
Simon op 1, dat sowieso.
verder weet ik het niet omdat ik maar weinig nederlandse films kijk/heb gekeken, bedenk ik me nu :confused: |
simon was wel echt te gaaf ja
|
1: Karakter
2: Soldaat Van Oranje 3: Cloaca |
Soldaat van Oranje :cool:
'k Ken eigenlijk maar heel weinig Nederlandse films. 'k Ken ook Van God los en 06/05 en die waren ook goed. (y) Ober heb ik ook gezien, maar dat was toch niet helemáál geslaagd. |
Ik ken ook weinig Nederlandse films maar ik vond Amsterdamned, Keetje Tippel, Karakter en Soldaat van Oranje best fraai..
|
Ik ken er niet zo heel veel, maar van die ik wél gezien heb vind ik dit de leukste (wat dus niet wil zeggen dat ze het beste zijn :p):
1. Phileine Zegt Sorry 2. Nachtrit 3. Van God Los 4. Stille Nacht |
pfff heb ze allemaal gezien die in dit topic staan,maar zoals ik er nu tegen aan kijk ,ga ik toch voor;
1.filmpje! 2.All Stars 3.Simon |
Is het nu heel gek dat ik nog nooit van Simon heb gehoord? :)
Antonia vind ik persoonlijk ook heel mooi. Het is een gedicht over het leven op het doek. De Tweeling weer aangrijpend. Soldaat van Oranje en Karakter zijn al genoemd van films die ik goed vind :) |
Citaat:
|
Cloaca :)
verder heb ik het niet zo op vaderlandsche films (n) |
Citaat:
|
De tweeling
Van God los Ik ook van jou |
Citaat:
Ik ben slecht in top drietjes, maar Cloaca en Turks Fruit mogen wel een plaatstje in de top tien krijgen. |
Spetters (1980) hiermee maakte Paul Verhoeven heel wat los in de Nederlandse filmgeschiedenis. ;)
Hij verspeelde zelfs de regie voor de film '' Return of the jedi ''(1983) Voor mij blijft Turks Fruit (1973), De lift (1983) en Flodder 1 (1986) de beste Nederlandse films, alhoewel ''Wilde mossels'' (2000) ook best wel aardig is. :) |
Simon, Zus & zo, Antonia.
|
Guernsey!
Ah en Vet hard. Enige Nederlandse komedie waar ik echt om heb kunnen lachen. |
1) Turks Fruit
2) Lek 3) Flodder Met Van God Los ook alle NL films die ik gezien heb :o . Oh, en Abeltje :) . |
de passievrucht
|
1. Abel
2. Ober 3. Karakter |
Ik ben niet van de Nederlandstalige films, maar er zijn er wel een aantal die toch het kijken waard zijn. ;)
1. Soldaat van Oranje 2. De Aanslag 3. Als Je Begrijpt Wat ik Bedoel |
waarom staat Zwartboek er bij niemand tussen?
|
Wat Dinalfos zegt en ALS TWEE DRUPPELS WATER + DORP AAN DE RIVIER. Ofzo. Ben niet zo'n Nederlandse film man.
|
Soldaat van Oranje
veel meer ken ik niet echt :p |
In geen specifieke volgorde :
-Zwartboek -Van Godlos Dit zijn eigenlijk ook de enige twee goede Nederlandse films die ik kan verzinnen. |
zwartboek want die is goed
phileine zegt sorry want die is grappig :) |
Cloaca vind ik de beste Nederlandstalige film.
Andere goede films zijn Simon en De Tweeling. Maar in vergelijking met buitenlandse films vind ik de Nederlandse film (in het algemeen) slechts middelmatig. |
Kent iemand ook 'Suzy Q'..? Ik heb hem lang geleden gezien en weet echt niet meer of ie goed was maar ik was wel behoorlijk onder de indruk.
Spetters vond ik ook vermakelijk en ik heb geen nr 3. Van alle NL producties vond ik vooral 'Phileine...' erg teleurstellend, Kim van Kooten was onzettend vervelend. |
simon, en dan verder niks
|
Ik heb er een hoop nog niet gezien, die evt. best op mijn lijstje zouden kunnen als ik ze wél gezien had (wat een logica :)) maar nu zeg ik dit:
1. Simon 2. Cloaca 3. De tweeling/All Stars |
Ik heb niet veel Nederlandse films gezien.
Maar Vet Hard vond ik echt een geweldige film. (y) |
idd (y)
ik maak lekker een top 4, op willekeurige volgorde want ik kan niet kiezen 1. simon 2. zwartboek 3. vet hard 4. de tweeling |
Niet Nederlands gesproken, maar toch wel een hele goeie productie die niet vergeten mag worden.
Paradise Now |
hm zo heel veel heb ik er niet gezien, maar Turks Fruit blijft leuk/goed, Ik ook van jou vond ik best oke, Van God Los, Zwartboek.
Oh en Johan vond ik tof. Maarja, Michiel :o Cloaca en Soldaat van Oranje wil ik nog steeds zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Simon, Spetters en de Uitverkorene
|
Interview en Zusje zijn ook wel oké.
|
Citaat:
OT : als minst slechte film schiet 'turks fruit' me te binnen, en 'soldaat van oranje'. Sorry, maar meer nederlandsche films die ik niet ongelofelijk slecht vind kan ik zo niet bedenken. (kinderfilms uitgezonderd.) |
Citaat:
Maar ik vind niet dat hij onder de noemer Nederlands Film valt. Was toch een half Palestijnse/Nederlandse regisseur oid ? |
Ik ken niet echt veel Nederlandse films, maar Het zakmes staat me bij als een leuke film (y)
en die ene film waarin dat meisje wilt leren schaken en in een echt schaakspel terechtkomt. Ik weet de titel niet meer. |
De tweeling
De passievrucht Loenatik de moevie Ja zuster Nee zuster |
Citaat:
|
Citaat:
|
De kleine blonde dood
Zusje De passievrucht |
Nederlandse kinderfilms:
1. Mariken 2. Als je begrijpt wat ik bedoel 3. Minoes |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |