![]() |
Werkstuk Enschede vraag;
Hoi mensen,
ik moet over een dikke week een presentatie en werkstuk hebben over Enschede; hierbij moet Uitzoeken wat de kenmerkende gewoonten en gebruiken van inwoners in de regio zijn. heb al veel lopen zoeken op internet, het enige wat ik kan vinden is kruidenbitter. weet misschien iemand nog meer? of is dit het enige? dankjewel alvast!! |
Haha, kruidenbitter :rolleyes:.
Oke, niet iedereen in twente is boer, veel mensen in Enschede zijn gewone normale mensen. Alleen hebben we een twents accent. Het échte twents wordt waarschijnlijk alleen nog door oudere mensen gesproken of op het platte land. Wat ik nog wel kan bedenken is dat er nog wel eens processies worden gehouden, in hele klein dorpjes met een grote kerkgemeenschap (dacht ik). Verder weet ik er weinig van. |
Misschien heb je wat aan deze trefwoorden:
Krentenwegge Noabers Textiel Marken Essen (enkelvoud: es) FC Twente Midwinterhoorn blazen Paasvuren Verder: gebruik google en wikepedia voor aanknopingspunten. |
-Het inslikken van de woorden , Het echte twents wordt idd alleen nog door oudere mensen gesproken.
-Over het algemeen wordt er meer gedronken - Klootschieten - idd krentewegge - paasvuur(komt ook wel voor bij andere regio's hoor) - Bolletje - Paard staat symbool - De mensen zijn relaxt , al zeg ik het zelf =) |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01. |