![]() |
[FTP] FTP server opzetten
Weet iemand hoe i keeen FTP server opzet? Ik wil bestanden in een bepaalde map zetten zodat vrienden van mij bestanden uit mijn computer kunnen halen, hoe doe ik dat? Ik gebruik ook een router btw. Ik heb weleens gehoord van FTP Bulletproof ofzo iets, maar hoe zet je hem op? Kan iemand het in stappen uitleggen aub? Dank u zeer
|
Kijk hier maar eens rond.
(zelf maak ik veel gebruik van de gratis applicatie, filezilla server.) Bij de instellingen van je router, poortje 21 naar de bewuste ftpserver. Voor meer info, zie de handleidingen van portforward.com. Als er verder vragen zijn, dan horen we het graag :) |
Citaat:
|
kijk is op je router welk merk het is, dat is handiger... KPN maakt geen routers
|
Citaat:
|
Dat was zeker een schoenendoos :D
Nee, zover ik het weet maakt adidas geen routers. Je router is een kastje met kabeltjes (1 of meerdere netwerkkabels, 1 stroomkabeltje) en knipperende lampjes. |
Ik denk dat je een bepaalde SpeedTouch router hebt gekregen.
Je kunt dan 10.0.0.138 eens proberen. En dan naar NAPT gaan. |
Wat je ook kan doen is ff de gateway in je browser typen, om bij zijn routerinstellingen te komen:
start -> uitvoeren -> cmd (of command) -> ipconfig Maar dan heb je kans dat je een wachtwoord in moet typen en helaas kunnen wij die niet leveren. |
Ik heb zelf meer ervaringen met Quick 'n easy ftp server. Om trouwens te checken naar wat voor ip je moet forwarden, doe je op de pc waar je de ftp server hebt staan het volgende:
windows + uitvoeren/run cmd enter type in: ipconfig Dan zie je vaak het volgende: Connection-specific DNS suffix: none IP Address: 192.0168.1.1 Subnet mask: 255.255.255.0 Default gateway: 192.0168.1.254 Het IP adres is het adres (van de pc) waar je naar moet forwarden. De gateway is het adres van je router. (Waarin je forwarden moet instellen.) |
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, ik gebruik zelf FileZilla. Simpel in gebruik, IMO. Installeren, user groepen aanmaken, users in dumpen en klaar. Je kunt per user en per groep home directories kiezen, IPs bannen, bandbreedte limiteren, standaard rechten toewijzen mbt tot files en nog wat meer dingen. Je moet natuurlijk wel in je router (zie Piloff's post) de juiste instelling maken in de portforward sectie (hoe die heet, verschilt per router). |
Citaat:
En dat zijn idd altijd dezelfde als een Alcatel Speedtouch, maar met KPN-firmware erin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ford, you're turning into a penguin. Stop it. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |