![]() |
Oorzaken flauwvallen na bloedverlies?
Ik heb laatst bij t ziekenhuis 1 buisje bloed laten prikken. Hierna heb ik me zo slecht gevoeld en ben ik bijna flauwgevallen. (niet uit angst voor bloedprikken)
Ik slik al altijd ijzerpillen omdat ik anders heel snel moe ben.. Kan dit snelle flauwvallen (ik vind t na 1 buisje bloed nogal 'overdreven' namelijk:p) iets te maken hebben met waardes in mijn bloed, te weinig aan bloed, oid? Ik kon op internet niet echt iets met zkerheid vinden. |
wellicht een lage bloeddruk.
|
Als het echt alleen maar één zo'n klein buisje is kan ik me nauwelijks voorstellen dat het er iets mee te maken heeft. Dat heeft volgens mij een verwaarloosbare invloed op je bloeddruk en HB-gehalte.
|
Je Hb daalt niet meteen na het aftappen van bloed. Dit gebeurt later pas:P Ik denk dat er hier sprake is van een vasovagale collaps. Dat is zeg maar flauwvallen door bijvoorbeeld angstige momenten. Ik weet niet of je nuchter was, maar ook dit kan soms van invloed zijn.
|
Citaat:
nuchter als in geen alcohol ja, nuchter als in geen eten; nee. en ik heb geen angst voor bloedprikken, dus dat kan het niet zijn. |
Citaat:
misschien was je wel heel zenuwwachtig voor de uitslag? ik zou me er niet zo druk om maken, er zijn zoveel mensen die (korte tijd) na bloedprikken flauwvallen , ookal vinden ze bloed en naalden en bloedprikken niet eng/pijnlijk. |
Citaat:
|
Ik kan me ook niet voorstellen dat het komt door het bloedverlies an sich - misschien dat het toch een soort shockreactie is omdat je normaal alleen zoveel bloed verliest bij een tamelijk grote wond? Niet dat je het dan eng vindt, maar je lichaam wel?
|
Misschien was je bang om flauw te vallen? :P
sowieso worden veel mensen een beetje zenuwachtig van een ziekenhuisomgeving. |
Yup stress vanwege het bloedplrikken. Maak je geen zorgen: bomen van kerels zijn je voorgegaan.
|
Zon buisje bloed bevat maar iets van 5 tot 10 ml afhangende van welk onderzoek men doet, dus je kan een verlaagd HB absoluut afschrijven. Je waardes dalen echt niet hoor van zon minimale hoeveelheid bloedverlies. Als dat gebeurt na een bloeddonatie van een halve liter.. alée, dan kijken we er anders tegenaan ;)
Ik heb het laatste zelf ook gehad, ik keek mee bij een hernia-operatie. Ik vind wonden en operaties helemaal niet smerig of eng, de luchtjes op de OK deden me ook niet veel maar toch werd het me halvewege bijna zwart voor de ogen. 2 minuutjes aan de kant gezeten en terug gaan kijken, nergens meer last van gehad. Bleek volkomen normaal te zijn volgens mensen op de Recovery. Maak je dus geen drukte |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |