![]() |
initiatief nemen
Hoi.
Ik heb laatst tegen een goede vriend van me gezegd dat ik hem leuk vind. Hij reageerde hier gelukkig goed op en vertelde me dat hij er ook wel eens over na gedacht had. Hij heeft er toen uiteindelijk niks mee gedaan omdat hij bang was voor wat er gebeurde als het stuk zou lopen. Nu is hij nog een beetje aan het twijfelen wat hij wil. Daarom hebben we afgesproken om een keer samen wat te gaan doen. Nu is het probleem alleen dat hij deze weken super weinig tijd heeft. En dan is het dus niet even een kwestie van tijd vrijmaken, want dat gaat in dit geval niet zo makkelijk. Hij zegt dat hij er wel heel veel zin in heeft. Maar ik vraag me af tot hoever ik het initiatief moet nemen? Moet ik niks doen tot hij zelf een keer aangeeft dat hij tijd heeft en hem dus ook tijd moet geven om over de situatie na te denken? Of moet ik hem toch wel duidelijk blijven maken dat ik hem leuk vind? Nemen jongens niet liever zelf het initiatief? |
gewoon n keer een samen ergens wat gaan drinken hoeft toch niet lang te duren? daarna kan ej altijd een langere date afspreken
|
Je kan ook zeggen dat hij maar moet zeggen wanneer hij weer tijd heeft. Dan weet je meteen hoeveel hij jou leuk vindt. Als hij jou leuk vindt, zal hij je vast vragen voor een afspraakje;). Tenzij hij ontzettend verlegen is. Is hij dat?
|
Citaat:
ik weet het niet zo goed. kan hem dit keer niet zo goed peilen ;) |
Ik kan me als jongen, niet voorstellen dat je als jongen, een meisje dat zo duidelijk aangeeft je leuk te vinden, niet zelf uitvraagt als je haar ook leuk vindt.
|
Hij zegt dat hij de vriendschap niet kapot wil maken = Hij is niet geïnteresseerd, maar wil je gevoelens niet kwetsen.
|
Citaat:
toen ik na een onduidelijk gesprek vroeg of het betekende dat hij mij dus niet leuk vond zei hij dat dat niet zo was. anders had hij het wel gezegd. het is dus twijfel waar hij mee zit. ik weet niet of het nu duidelijk is wat ik bedoel. maar ik weet zeker dat datgene wat Mephostophilis zei niet klopt in zijn geval. daar ken ik hem te goed voor. |
Citaat:
|
Citaat:
bovendien kent ze hem al langer als gewone vriend dus weet ze wel in hoeverre dat waar is. Ik zou het denk ik doen zoals ik al eerder zei en als hij heel erg verlegen is en na tijd nog niks heeft gevraagd, even kleine hint geven maar wel zo dat hij het echte 'woord' moet vragen. Maar dan heeft hij iig een opstapje om over zijn verlegenheid te stappen. |
Citaat:
Ik ken genoeg situaties waarin dat in eerste instantie ook gezegd is en waaruit later toch hele goede relaties zijn ontstaan. @TS: Ik zou hem vragen wanneer hij wel kan, als hij echt wil dan zal er vast wel een moment zijn waar op hij wel kan, toch? Al is het maar over twee weken een uurtje ofzo. Als hij liever zelf het initiatief neemt, dan had hij dat moeten doen, daar heeft hij de tijd voor gehad, toch? En als hij je idd niet leuk vindt, dan moet hij dat zeggen en mogelijke afspraakjes afkappen, is mijn mening, dus daar zou ik niet vanuit gaan als hij zegt iets af te willen spreken, enz. |
ik heb nu ook zoiets met een vriend van me, ik neem telkens initiatief, maar volgens mij is het een dood eind...bijmij dan in ieder geval, alhoewel hij me wel een eye catcher vond , Snik..
Dus ja..ikw eet het niet , het is een raar iets allemaal op een gegeven moment toch maar hard to get spelen en het hem duidelijk vragen (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |