![]() |
Gekozen voor Latijn en Grieks
Ik zit in de 2de en ik had vorig jaar gekozen voor Latijn en Grieks. Maar nu ben ik bij Latijn iets echt zo moeilijk aan't leren. Bij Latijn moet je allemaal rijtjes van dominus en filiae bijvoorbeeld en dan moet je een paar zinnetjes in de goede vorm zetten via die rijtjes. En ik snap er helemaal niks van. Maar ze heeft het al een paar keer uitgelegd maar ik snap het nog steeds niet, al ben ik best goed in Latijn want ik had een 9,5 voor de woordjes. Soms zou ik willen dat ik Tekenen en Handvaardigheid had gekozen. Maar als ik alleen maar onvoldoende's haal ervoor moet ik dan terug naar handvaardigheid en tekenen? ik vindt echt latijn en grieks super leuk. al ben ik geen nerd Ofzo,, ik hou gewoon van talen ;)
|
En wat wil je hiermee vragen? :o
|
Tja, dat is lastig. Misschien kun je hier eens wat zinnen posten? Wie weet kunnen wij het je uitleggen.
|
Citaat:
Verder zou ik het als ik jou was gewoon vaak herhalen, veel oefenopdrachten maken (kun je vragen bij je leraar of gewoon in je boek kijken of ze er staan) en uitleg vragen als je iets niet snapt. En je ook vooral niet schamen om het te vragen omdat je denkt dat je het te vaak vraagt of wat. Als je nog problemen mocht krijgen met het stampen van die rijtjes kan je tabellen maken en die dan zelf invullen. En als je thuis gewoon een paar van die blaadjes hebt liggen kun je wanneer je wilt de stof even herhalen. Succes! |
Dankje:)
|
Citaat:
|
Bij ons kreeg je pas in de tweede klas latijn en in de derde klas grieks, in de vierde moest je kiezenn wat je verder wou doen!
Maar jij hebt in de eerste dus al grieks én latijn?? Dat is wel veel beter > heb je gewoon veel meer tijd en lestijd om je op het uiteindelijke doel te concentreren > het examenn! greetz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |