![]() |
hiphop van eigen bodem
wie luistert er naar nederlandse hip-hop en r&b?
wat zijn jullie favoriete artiesten/nummers ik vind the opposites, u-niq, jeugd van tegenwoordig, raymzter, kempi opgezwolle vsop en 0118-VIER goed |
opgezwolle (Y) Sfeervolle beats, goede mc's
de jeugd van tegenwoordig (Y) Funky beats macro en che (Y) ben benieuwd of we hier nog veel van gaan horen0118-vier (Y) in orde |
opgezwolle ja, goeie beats. kubus is natuurlijk briljant, staat buiten kijf.
jeugd van tegenwoordig is een hoop ongein, toffe gasten en die beats van bastian/seymour bits zijn tof macro en che hoor ik te representen aangezien ze hier vaak over de vloer komen/ semi huisgenoten zijn. oja ze vinden kubus kut hehe OP was vroeger echt hard, geendagsvlieg en afslag osdorp. die dvd is ook tof verder heb ik eigenlijk niet zo veel met nederhop |
Niet, vind muziek van NL bodem 9 vd 10 keer maar kut.
Waarom weet ik eigenlijk niet. |
Jeugd van Tegenwoordig is lachen, maar kun je als muzikanten natuurlijk niet serieus nemen. Dat 'interview' dat Wartaal in zijn show met Hans Teeuwen had was trouwens wel echt geniaal.
Opgezwolle en natuurlijk Osdorp Posse zijn vet. |
Citaat:
verder luister ik heel cultureel correct wel eens opgezwolle. raymzter vind ik eigenlijk ook wel tof voor eens. |
Ik ken het niet en daar heb ik vrede in gevonden :)
|
Citaat:
Maar als rappers zijn ze ook totaal niet interessant. |
ik vind die beats vooral cool omdat het zo anders klinkt dan de hiphop die ik anders hoor. echte skills hebben die gasten verder niet nee, maar ze brengen het leuk.
|
Die beats worden dan weer gemaakt door 'Bastian'. Dus ja...
|
Citaat:
delic _o_ |
Www.tifen.nl <- ook leuk
|
Citaat:
|
THC :cool:
|
Citaat:
beats op het nieuwe album zijn echt gaaf |
Zag laatst op youtube een oude documentaire over opgezwolle.
Spuugdingen op de mic is op huis tuin en keuken speakers afgemixt :D . Vond het altijd al dof klinken, maar toch vet. http://youtube.com/watch?v=YsXPey38I...elated&search= |
opgezwolle
extince |
Citaat:
|
Citaat:
|
Opgezwolle, Raymzter, Braintje, 0118-Vier, Jiggy Djé, D.A.C., Jawat!, Kas, Duvel, Typhoon. Deze kerels luister ik graag naar!
Heb ook wel muziek Kiddo Cee, The Opposites, U-NIQ, Negativ, Yes-R, Mellow P en weet ik veel wat allemaal nog, maar dat is minder mijn ding. Opgezwolle staat voor overigens wel eenzaam aan de top. ;) |
Opgezwolle is zo goed in teksten schrijven over helemaal NIKS.
Kutgroepje, 90% van de beats zijn ook kut. Beter gaan ze Dj Premier na-apen ofzo. |
Citaat:
Ik vind de teksten van Opgezwolle wel degelijk ergens over gaan (meestal), misschien is poezie niet voor je weggelegd ;). Wat zijn jouw favoriete hiphop teksten? |
"Ja ik ga hard, harder dan Flamman en Abraxas (...)"
Hardste line ooit? |
Citaat:
|
Citaat:
Vlammen in de Praxis ja. |
D.A.C. en die jiggy dje ofzo vind ik echt bagger, a-muzikale sinterklaasrijmpjes, snap echt heel die hype niet..verder komt er niet veel boeiende nederlandse hiphop uit ons land, kubus en opgezwolle kan ik nog wel waarderen maar het meeste is echt pure bagger
|
Citaat:
|
pete philly en perquisite anyone?
originele melodiën en beats met een prima rapper absolute top van nederlandse urban vind ik :bloos: |
Ik mag graag hiphop van eigen bodem opzetten.
|
Pete Phily en Perquisite is wel vet ja, verder natuurlijk Opgezwolle en Extince.
|
Opgezwolle , Jawat! , Extince , Jiggy Dje , 0118-vier , Duvelduvel en dan vergeet ik vast nog wat oh en Allochtony die beats op eigen wereld zijn geniaal en de teksten op die cd gaan wel degelijk ergens over IMO. Wat vind goed dan?
|
Citaat:
Juice zegt: Jeugd van Tegenwoordig is lachen, maar kun je als muzikanten natuurlijk niet serieus nemen. Escapism zegt: nou ik vind de muziek van de jeugd juist heel erg vet. |
Duvel Duvel, Opgezwolle, Opposites (soms), Pete Philly & Perquisite (y)
|
Citaat:
|
Zaterdag naar JAWAT, sikey!
|
Citaat:
|
ik vind het laatste deel van 3 Gedachtes heel erg goed
|
gaat er nog iemand uit in Harderwijk? zaterdag 18 november komt Negative in de harder.. supergezellig! :) ook komt de 538 drive-inn show!~
kaartjes: 10 euro genoeg parkeerterrein voor degene die met de auto komen! als je kaartje moet hebben hoor ik t wel! :) stel je wilt gaan: kunnen we ervoor afspreken ofzoo zodat je dan je kaartje krijgt.. al vind je negative geen zak aan, toch is het er altijd supergezellig! www.knalmaaruitjedak.nl (en dan uitgaanscentrum) kijk bij foto's... het is er groot en er komen altijd superveel mensen! erg leuk! groetjess.. !! ga desnoods met taxi! haha! ;) |
Citaat:
Dat soort ;) |
Citaat:
|
Partysquad, The Opposites, Lange Frans & Baas B.
|
Citaat:
|
Citaat:
vind ik ook erg sterk :) |
Citaat:
superrrr |
Citaat:
0118 is tekstueel ook zeker de moeite waard. Typhoon en winne kunnen het ook wel, maar die mogen eerst wel eens wat meer materiaal uitbrengen. Zelfde geldt voor tenshun. En opgezwolle natuurlijk. |
Dit is natuurlijk toch wel beter:
http://youtube.com/watch?v=7vbAM-okLjI Geen gezeik, straight hip hop, uit Nederland. |
Citaat:
|
|
Pete Philly & Perquisite mogen ook zeker niet vergeten worden!! Kerels zijn góed. Live ook echte podiumbeesten!
Maareh.. Opgezwolle komt echt niet met hersenloze teksten hoor, luister bijv. 'ns naar Tunnelvisie, qua tekst hele goeie track. En Eigen Wereld pompt 'm gewoon hard! Ga de 18e (oeh da's volgende week zaterdag al :)) weer naar Opgezwolle, ditmaal in Hilversum. (Heb ze ook in Amsterdam (bij 10 jaar Top Notch) en in Tivoli, Utrecht gezien.) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |