![]() |
colloquium doctum
hoi allemaal
is er iemand die deze toelatingsexamen voor universiteit heeft gedaan, oftewel 21+ toets? |
En als iemand dan zo ja zegt, wat wil je dan precies weten ;)?
|
hoi
ik heb al antwoord. Je kan het alleen doen met een vwo diploma:( |
Waarom zou je een c.d. doen als je al een vwo-dilpoma hebt?
Edit: wat Andijvie zegt dus. |
Citaat:
|
Wat ik dus niet helemaal snap is dat een meisje uit mijn klas op haar 16e van school is gegaan omdat ze het saai vond, nog geen 21 is en nu ook gewoon naar de universiteit gaat. Zij zei dat ze ook een cd had gedaan, terwijl men altijd zegt dat het voor 21+ is. :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hoezo????
|
Citaat:
Weet je ondertussen al hoe het zit? :P |
lieve schat
je trekt wel heel snel je oordeel. Volgens het info op internet kan ik die toets afleggen zónder een vwo diploma. Volgens Universiteit Leiden mag je die toets maken als je ooit een vwo examen hebt gedaan en gezakt bent. Dus ik ben op het verkeerde been gezet. |
Citaat:
|
ok hartelijk bedankt:)
|
Citaat:
Maar goed, ik zou ook eerder voor een andere universiteit kiezen dan voor Leiden. Utrecht is (y). ;):) |
Radboud Universiteit (Nijmegen) en de VU (Amsterdam) zijn erg soepel. Groningen, Tilburg, Maastricht en UvA weet ik niets van, in Utrecht moet je een dure cursus volgen bij het James Boswell instituut en Leiden stelt belachelijk hoge eisen, omdat ze nog steeds denken de beste universiteit van Nederland te zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en zit er iemand in erasmus universiteit in Rotterdam?
hoe is het daar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar even terug op mijn vraag.
Heeft iemand weleens die toets gemaakt? voor welke richting? en op welke school? |
Ik. Taalwetenschap. Radboud Universiteit-school.
|
Citaat:
Op het moment toen je die toets maakt, wat voor studie verleden had je toen? had je enige diploma? groetjes en bedankt |
Ik had tot 5 vwo gedaan, toen havo-examen en tegelijkertijd c.d.
|
Ik hoop iig dat je niet van plan bent Nederlands te gaan studeren:).
|
In Groningen bestaat bij de juridische faculteit het colloquium doctum examen uit een aantal vakken (6) van de propedeuse rechten die je binnen een bepaalde tijd ( 2 jaar) moet hebben gehaald . Dus je kunt er zonder examen vooraf aan beginnen.
Wanneer dit lukt, is naar het oordeel van de Faculteit de geschiktheid voor de studie in voldoende mate gebleken. Wie in het bezit is van een VWO-, Atheneum-, HBS-, Gymnasium-, HBO-diploma, HBO-propedeuseverklaring of einddiploma van het Wetenschappelijk Onderwijs of Open Universiteit, kan direct, zonder colloquium doctum, tot de studie worden toegelaten. De leeftijdsgrens van 21 jaar wordt strikt gehanteerd. Alleen voor mensen met een buitenlands diploma dat in het betreffende land toegang geeft tot de universiteit kan mogelijk een uitzondering worden gemaakt. kijk verder maar op http://www.rug.nl/rechten/informatie...echtenToelAanm |
Citaat:
Is niet waar. Je kunt daar ook een CD afleggen zonder die cursussen te doen. Zelfstudie bijvoorbeeld... zoals ik... :rolleyes: Gr. Lynda |
Citaat:
leiden wil nu ook selectie aan de poort gaan doen enzo leuke univ ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48. |