![]() |
Feed me
Vertel me wat zijn jullie favoriete feeds en wat is je leesgedrag. Open je iedere morgen vol enthousiasme je RSS reader om in het leven van je mede myspacers te duiken of is het alleen puur zakelijke/(schoollijke?) gesyndiceerde info. Feeds van blogs over je hobbies en interessegebieden? Tips zijn welkom :).
|
Wat is een/de/het feed?
|
Ik gebruik de standaard rss reader van firefox om de feeds van de luisterpaal, tweakers.net en nu.nl in de gaten te houden :(.
|
Citaat:
|
|
Nu.nl, Geenstijl, en Cyanide&Happiness.
|
Feeders.
|
Ik heb nog steeds de meerwaarde niet ontdekt.
|
Het enige waarmee ik me 's ochtends feed is voedsel.
En wat een walgelijke termen. |
Citaat:
|
Citaat:
TheDailyWtf nerd humor :D No Mutants Allowed Fallout feed Kagan Kalender alsof ik ooit nog ergens heen ga :rolleyes: Movie Sorter Filmnieuws Een paar van de grote developers, Jonathan Snook, Jacob Nielsen, PPK, Ajaxian, Dean Edwards. Ben nog een lange tijd geabboneerd op GeenStijl geweest maar die heb ik een paar maanden terug toch maar eruitgeflikkerd omdat er alleen wereldvreemde losers zitten daar =/. En op een paar 3voor12 dingetjes. Oja en Jan Marijnissen weblog hehe, maar de reacties daar zijn echt bedroevend en het is niet echt interessant verder. |
Koop een krant, nog lekker retro ook. (Y)
|
Citaat:
Ik had eigenlijk een hele rits aan Karl Lagerfield & Britpop indierock feeds etc verwacht :( |
wat ik, naast feeds, helemaal onizin vind en een wazige janboel zijn tags... (n)
|
Ik begrijp het alweer :rolleyes: (n). Ok laten we het weer over die dikke vrouw in de tram hebben.
|
Oh, ik wou nog even toevoegen dat ik mijn eigen feed heb die wordt uitgelezen door µ-torrent. Supertof.
|
ik lees deze feed af en toe;
http://onthecommons.org/ en de tweakers.net feed in firefox. iemand een betere feedlezer ? |
Oh nou ik lees dus de krant.
|
tweakers.net
geenstijl.nl nieuwnieuws.nl en ik check ook dagelijks livejournal, gmail, myspace en 3voor12, want ik heb zo nu en dan geen leven. |
ik heb een feed opgezet zodat ik overal kan kijken hoever mijn torrents thuis gedownload zijn. :nerd:
|
Ja ok de krant, maar waar lees je actuele informatie over je hobbies en interessen? Er zijn ook feeds voor stremmingen in het OV, reacties op forumthreads, vacatures, voetbaluitslagen, online-veilingen, sociale netwerken etc. Ik dacht dat men hier in het informatietijdperk leefde
|
Citaat:
|
geen, vooralsnog
|
Citaat:
|
je krijgt via bv. een programmatje of een live-bookmark in je browser de laatste nieuwskoppen over een bepaald onderwerp toegeslingerd :)
|
lal, weinig early adapters dan. Al bestaat het eigenlijk al jaren
|
Tijdje mee gewerkt, toen had ik een overkill aan feeds dus ben ik d'r maar weer mee gekapt. :|
|
Eigenlijk alleen die van tweakers.net, het nieuws, enkele review sites en blog sites. Het scheelt een hoop tijd iig.
|
Ik heb, nou ja had, geen flauw idee wat het is. Heb sowieso geen sites/dingen die elke dag geupdate moeten worden.
|
Citaat:
.. Programs known as feed readers or aggregators can check a list of feeds on behalf of a user and display any updated articles that they find. dit is toch redelijk duidelijk? ik: tweakers/webwereld/nos/nrc handelsblad |
Toch wel hèndig. Benieuwd of ik het veel ga gebruiken.
|
Ik heb alleen een postsecret feed haha :(
|
maar die update alleen elke zondag, helaas :(
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |