![]() |
Stemmen in ander stembureau
Als ik nou ergens anders binnen mijn gemeente wil stemmen dan wat er op mijn stempas staat, kan dat...Maar waarom kan ik dan nergens een lijst vinden van waar de andere stembureau's zijn? :confused:
|
Ik zou het niet weten, maar waarom ga je gewoon niet even langs t gemeentehuis? Daar zouden ze t toch wel moeten weten :) of op internet op de site van je gemeente kijken?
|
hier (rdam) worden ze binnenkort in de bus gedaan :)
|
Ik denk aan een samenzwering.
|
Een overzicht van de stembureaus staat in de kandidaatlijsten, maar die heb ik ook nog niet binnen. En ze komen op internet te staan, uiteindelijk, of dat is de bedoeling.
|
Oh, ok, dan wacht ik de kandidatenlijsten wel af. :)
|
Op de site van je gemeente staat vast ook wel een lijst. Op die van mij in ieder geval wel :)
Edit: Amersfoort? http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=155752 |
Volgens mij kan dat niet.
|
Citaat:
En in Amersfoort kan het zeker, want dat staat op de site. |
In Vlaardingen kan het ook. :cool: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart heb ik m'n stem uitgebracht bij een mobiel stembureau op het station, echt heel handig dat je niet meer aan een bepaald stembureau vastzit. Alle gemeentes zouden het moeten doen. (y)
|
Citaat:
Blijkt dus gewoon dat er een stembureau pal naast de deur is terwijl ik word verwezen naar eentje verderop :| |
Ach, mijn deelgemente, waar gestemd wordt, is aan het eind van mn straat, dus wisselen doe ik niet. :p
|
Ik kom echt nooit langs 'mijn' stemlokaal. Ik stem dus echt veel liever in de bibliotheek of op het station, allemaal plaatsen waar ik wel langs kom. Vooral op stations is érg slim.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwah, 'ons' stemburo is in mijn oude basisschool 1 straat verderop. Ik loop er 's avonds wel even langs, zoals mijn ouders altijd doen.
|
bij mij zat die lijst in dezelfde envelop als waar het stembiljet in zat.
relaxed op het station stemmen (y) veel beter dan naar zo'n suf buurthuis lopen. |
Als ik het goed begrepen heb dan hoeft het niet in elke gemeente zo te zijn dat je overal mag gaan stemmen waar je wil. Ik ben nog nooit in deze gemeente gaan stemmen maar het stembureau wat mij is toebedeeld is niet heel verkeerd. Zit hier in de straat. Ik heb een kiezerspas aangevraagd (en ontvangen) waarmee ik in alle gemeentes in heel Nederland kan gaan stemmen omdat de kans groot is dat ik op het stembureau moet werken in Goes en dan dus niet in Rotterdam kan stemmen maar wel op mijn 'eigen' stembureau :)
|
Zou ik hier ook in België kunnen stemmen, of moet ik die dag echt naar Nederland toe ?! :confused:
|
Citaat:
|
Hmm.. gewoon een oproepkaart in Nederland gehad. Dan zit er niets anders op, dan machtig ik mijn vader wel om voor mij te stemmen ... ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |