![]() |
Het verhaal dat ik niet kan vertellen
Het verhaal dat ik niet kan vertellen
Ik aanschouw de beweging in de bewegenloosheid van de wolken hun eeuwige parade en hun innerlijke schoonheid zo wit als als een roos die staat in de zon tekent een contract van bloesem en vrede stralend door de nacht ik sluit mijn ogen en kijk naar het schouwspel dat speelt in het donker zonder woorden vertel ik jou zonder gebaren laat ik je zien met liefde laat ik je voelen de eenzaamheid van mijn gevoelens Dit is mijn verhaal in een ongesproken taal vertaald door mijn hart verloren gegaan in de wind |
Sowieso is het niet echt een origineel onderwerp. Nou hoeft dat natuurlijk ook niet, ik bedoel: vertel mij maar eens wat wél een origineel onderwerp is. Het gaat erom dat je het op een originele manier probeert te verwoorden, en ik vind dat je daar niet zo goed in geslaagd bent. Je gebruikt heel veel abstracte woorden die hier eigenlijk niet zoveel zeggen, zoals eeuwig, schoonheid en gevoelens. Verder vind ik het gebrek aan interpunctie niet helemaal kloppen, sowieso omdat dit niet bepaald consequent gebeurt: de laatste twee strofes hebben wel weer een punt. Regels sluiten hierdoor ook niet zo goed op elkaar aan. Neem de derde strofe bijvoorbeeld: zonder regelovergang zou er simpelweg staan: stralend door de nacht ik sluit mijn ogen. Ik vind het niet de functie van een regelovergang (alleen) om er nieuwe zinnen van te maken, het staat gewoon niet mooi.
Ik vind Dit is mijn verhaal, in een ongesproken taal. ergens wel potentie hebben maar het komt op deze manier niet uit de verf. Misschien zou je iets meer kunnen doen met dat ongesproken taal? |
Volgens mij staat er één foutje in..of ik heb dat verkeerd gezien.
zo wit als als een roos ---> 2 keer als? fout? die staat in de zon tekent een contract van bloesem en vrede stralend door de nacht ik sluit mijn ogen en kijk naar het schouwspel dat speelt in het donker Dit vind ik een mooi geschreven strofe..alleen de opvolging stralend door de nacht en ik sluit mijn ogen is raar. zonder woorden vertel ik jou zonder gebaren laat ik je zien met liefde laat ik je voelen de eenzaamheid van mijn gevoelens Vlotte strofe. Leest goed door, mooi geschreven. Dit is mijn verhaal in een ongesproken taal vertaald door mijn hart verloren gegaan in de wind Gewoon subliem dat laatste stukje: "vertaald door mijn hart,verloren gegaan in de wind." Best wel een goed gedicht, alleen op je opvolging van regens moet je soms letten. |
thx reem, en thx kiwi voor jullie hulpzame reacties :) reem zoals altijd lekker to the point, en jij ook erg bedankt kiwi voor je positieve reacties :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |