![]() |
High skilled tekenaars gezocht.
Hoi, ik ben opzoek naar tekenaars die van zichzelf weten dat ze erg goed kunnen tekenen..
ben jij zo'n tekenaar, of ken je er 1 ? En denk/weet je dat jij/hij/zij vrije tijd heeft om aan een opdracht te werken, reageer dan hier :--) dan leg ik uit waar het om gaat. Keywords : Schetsen, fantasy, tribal, celtic, native american, tatoages, verhalen, kunst. oohja :-) er zit geen geldelijke waardering aan :--) |
Als je nu eerst vertelt waar het om gaat.
|
Ja dat kan nu wel, gisternacht had ik daar geen zin in ;)
Het gaat er dus om dat iemand een tattoo ontwerp... Nou is het probleem dat het niet een standaard tribal tattoo moet worden, of wat dan ook. Dit is een wat groter projectje, waarbij een wat groter opervlak bedekt zal worden dan de gemiddelde persoon zal willen :--) Het gaat er dus om dat zodra mensen die tattoo zien er gezegt zal worden... "wauw wat een mooie kunst" inplaats van : "wauw wat een stoere tattoo, of wat een stoere jongen ;)) Er zullen verschillende stylen in verwerkt moeten worden, de tatoage zal een verhaal moeten vertellen. Het moet iets mystics over zich heen krijgen, iets ouds, iets hedendaags, zoveel idee'en. Je snapt wel dat in zoiets veel tijd zal gaan steken, er veel geschetst zal moeten worden, veel gepraat, dingen die continu veranderen. Ik zoek dus ook niet zomaar iemand die alleen tekent, maar ook iemand die mee wil denken of wat wel en niet kan, wat er mooi uit zal zien of juist niet. Bassicly offer ik dus me hele rug aan als canvas doek voor een goeie artist. Zoals ik al zei zal er geen geldelijke vergoeding aanzitten. Maar wat staat er nou moeier in je portofolio als een begind artiest, dan een levend canvas wat je hebt beschildert ;) Dus ! ben jij zo'n artiest, of KEN jij zo'n artiest.. neem dan contact met me op hier ! Het hoeft er niet 1 te zijn, het kunnen er ook 2 of 3 zijn die eraan samenwerken. Ofcourse heb ik genoeg plaatjes en ideeen en hersenspinsels in me eigen kop zitten. |
Haha sorry hoor maar voor wat hoort wat, tenzij je mijn contactgegevens op je rug wilt hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben al vereeuwigd op een rug :) Maar het klinkt ambiteus, veel succes ermee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ECHTER ga ik niet het risico lopen om geld te betalen voor iets wat totaal verkeerd kan uitpakken ;) Ik geloof niet dat hier echt mensen zitten die van tekenen hun beroep hebben gemaakt. Ik geloof wel dat hier mensen zitetn die van tekenen hun beroep WILLEN maken, en daar ook het TALENT voor hebben. ECHTER, zolang die personen geen echte werkervaring hebben met het ontwerpen voor dit soort opdrachten, dan ben ik daar niet van plan honderden euro's aan uit te geven. Ik denk dat het al een hele eer voor iemand is als iemand zijn hele rug beschikbaar stelt voor een opkomend artiest. Zelfs mischien armen erbij. De mogenlijkheid een heel verhaal te tekenen verschillende stylen te verwerken samen te werken met andere collega's, zou voldoende voldoening moeten schenken ! en zeg nou zelf, welk opkomend artiest kan in zijn portofolio nou zo'n groots werk neerzetten, en zeggen, KIJK hieraan heb ik gewerkt. Dat laat zien dat je over bepaalde kwaliteiten beschikt, en dan niet alleen teken/schilder kwaliteiten. Je moet begrijpen dat dit voor mij al rond de 5000/6000 euro gaat kosten, want ik wil dit laten tattoeren bij 1 van de beste tatoeerders van nederland (die man staat erom bekend te weten wat hij doet wanneer het op schaduwen/dieptes tatoeren aankomt) en dus speel ik het liever op safe ;) |
Ik ben ervan overtuigd dat je tussen deze forummers ook wel getalenteerden kunt vinden hoor.
Voor iemand die 20 jaar in het vak zit, zal je wel een fortuin neertellen, tenzij je die persoonlijk kent. En ik vind het ook heel normaal om er geld voor te vragen. Tenslotte vraag je het aan onbekenden. Voor wat hoort wat inderdaad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Helaas brengen die dingen geen brood op de plank.
Ik haal al zo'n 3 jaar mijn inkomsten enkel uit tekenwerk en waar jij naar op zoek bent is gewoon heel schaars, iemand die weet waar die mee bezig is heeft er hoogstwaarschijnlijk zijn beroep van gemaakt en dat houdt in dat diegene er ook van moet leven. Heeft niets met egoistisch zijn te maken of met grootheidswaan of wat dan ook, maar het klinkt als een gigantisch project en in de praktijk krijg je waar je voor betaald. Natuurlijk klinkt het heel leuk en aardig, maar iedereen met een beetje ervaring in de zakelijke kant van het illustreren wuift dit gewoon in de wind, je zegt het zelf al dat de mensen waar je naartoe ging allemaal met hun eigen dingen bezig zijn en geen tijd vrij willen maken voor jou tatoo. |
Citaat:
|
Ik vind dat je net iets te vaak en te overdreven dingen als 'groots project', 'mogelijkheid een heel verhaal te tekenen', 'samenwerken met andere kunstenaars' e.d. laat vallen. Je wilt iets voor elkaar krijgen en natuurlijk laat je dit zo mooi mogelijk klinken, maar op mij komt het geforceerd over.
|
Citaat:
|
En hoevaak zie je je eigen rug nou...
|
Citaat:
Mijn advies? wacht op je getalenteerde vrienden. Ze kennen je beter en je weet wat je krijgt. Bovendien haken ze niet halverwege het project af en kunnen ze meer in kortere tijd doen. Mocht je dat niet willen dan zou ik maar vast gaan sparen. Een laserbehandeling is behoorlijk wat duurder dan een goede tattoo. |
als je nog wat jugendstillerigs wil, of wat native-americanigs, ik wil best wat ideeeeen aanleveren maar een hele rug, daar heb ik geen tijd voor.
|
Citaat:
|
Tel gewoon wat neer voor iemand die het echt heel goed kan dan. In plaats van te zeiken dat mensen die toch naar maar studentjes zijn er geen geld voor verdienen. Neem dan een tattoo van iemand die "het echt kan".
|
Mij lijkt t toffer om een tatoo op je rug te hebben die ontworpen is door iemand die je dierbaar is dan een willekeurige s.commer. Ik zou gewoon nog even wachten op je getalenteerde vrienden.
|
Why is it the people with the least artistic and literary savvy are the ones the most devoted to the art of permanent drawings/sayings?
bron |
Citaat:
of op mensen met tatoages in het algemeen ? ik kan je wel zeggen dat ik niet onder de "ppl with the least artistic and literary savvy" val :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het wordt steeds uitdagender en aantrekkelijker om aan dit Grootse Project mee te werken, All Out Of Love. :) :) :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog interesse? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het nogal denigrerend naar de illustator toe om hem geen geld te willen geven.
weet je hoe lang iemand bezig zal zijn om zo'n ontwerp helemaal te voltooien? |
Da's waar, tenzij zo iemand het zelf aanbiedt. Maar de meeste mensen die van zichzelf weten dat ze high skilled zijn hebben meestal ook een bijpassend honorarium.
|
De tekenaars zijn gevonden, dan is dit verder nutteloos :).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |