![]() |
inkjet printer print geen zwarte inkt meer
Nouja, bovenstaande zegt het al een beetje. Mijn Canon i850 print geen zwarte inkt meer, alleen kleur. Als je de zwarte cartridge eruithaalt, zie je een rondje waar bij de andere cartridges de inkt er helemaal op zit. Bij de zwarte is dat alleen een beetje aan de bovenkant. Dat klopt denk ik ook wel, want zwart print ie maar half. Ik weet alleen niet precies wat het is en hoe ik dit moet oplossen. Ik gebruik geen officiële canon-cartridges, maar ik heb daar in het verleden nog nooit problemen mee gehad.
Diepte-reiniging werkt niet, en van de Canon-website word ik ook niet veel wijzer. De printer is zo'n drie jaar oud. Is dit nog op te lossen of moet er een nieuwe printer komen? |
en euhm, je hebt al geprobeerd met een nieuwe cardridge ? ( vraag t maar even hé )
tsjah, bij canon zitten de printkopjes in je printer, dus zeker bij zulke printers is het hergebruik van cartridges niet bepaald aan te raden, als deze gaan stollen in de printkop kan je de printer wel weggooien... |
Te lang doorgeprint met een zo goed als lege cartridge kan d'r voor zorgen dat je printkop op droogt. Dus wie weet gewoon een geheel nieuwe cartrdige scoren?
|
Er zit net een nieuwe cartridge in. :)
Ik vreesde al dat het iets met de printkoppen was, maar daar is niet zoveel aan te doen, of wel? Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
de cartridges die normaal in canons gaan zijn sowieso ook al zeer goedkoop, dus hieruit blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is :) |
Maar er is geen oplossing? Ik ben best bereid mijn printer uit elkaar te slopen hoor ;) als dat gaat werken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De nieuwere officjets zijn slim.. die geven zelfs aan als je non-HP's der in doet :o |
Citaat:
daarbij komt dat canon zelf ook maar 7-9 euro voor een cardridge vraagt, dus dat valt ook alleszins mee. |
Citaat:
Ik kan dan ook iedereen op basis van wat ik met het merk heb meegemaakt afraden ooit iets van HP te kopen. |
koop een kleurenlaserjet. Kosten de wereld niet meer....
|
Citaat:
|
Conclusie is dus nieuwe printer kopen?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Hmm, ik sloop 'm wel een keer uit elkaar ;) stukker wordt ie niet.
Overigens heb ik hem al drie jaar naar tevredenheid, dus in principe gaan Canon printers wel wat langer mee dan 5x verwisselen van de cartridge. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De HP computer van mijn pa is werkelijk waar kampioen compatibiliteitsgebrek. Het is echt nog nooit gebeurd dat het zomaar lukte het ding te laten werken met meuk die niet rechtstreeks van HP was. Vandaar dat ik behoorlijk negatief ben over HP. Citaat:
|
Op http://www.123inkt.nl/ verkopen ze reinigingscartridges voor Canon-printers, dat is misschien het proberen waard :) Zeker voor €3,50.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |