![]() |
Studiekeuze niet alleen bepalen door info universiteit en info andere scholieren
Over een half jaartje moeten veel scholieren een keuze maken om ergens te studeren. Ook hier zijn al veel topics hierover gestart.
Decanen geven voorlichting etc. zodat je een eerste idee hebt, en een studie test lijkt me ook heel belangrijk om juist in het begin te doen, maar belangrijker is je gevoel. Goed lijkt het mij om direct met de universiteit in contact te komen en idd de open dag ervn te bezoeken en gericht vragen te stellen. Om nu ook de ervaring van een echte student te horen kun je tegenwoordig eenvoudig lid worden van Studyfriends. Hier kun je direct vragen stellen aan studenten over hun studie. Dit kan je helpen om je studiekeuze beter te bepalen. Mij lijkt een goed stappenplan dan ook: 1. voorlichting van Decaan en studie test 2. voorlichting van de instelling (hogeschool ofzo) waarin je interesse hebt. 3. voorlichting van studenten zelf 4. bespreken met andere scholieren hier in het forum, want belangrijk blijft natuurlijk wel dat je er lol in hebt en dat bekenden er ook heen gaan. 5... misschien vergeet ik iets belangrijks? post ff reply dan. groetjes |
Goed zo, jongen, dat heb je helemaal begrepen ;)
Ik zou ook zeker nog noemen dat je naast een opendag ook eens een dag moet meelopen, dan krijg je pas echt een beeld van de studie omdat je er een dag middenin zit. En je kan dan meteen met studenten praten, vragen stellen. Heel belangrijk. |
Citaat:
afijn, ben iig altijd bewust van het feit dat open dagen en studiebeurzen je een verschrikkelijk vertekend beeld geven. iedere opleiding wil studenten lokken en een proefcollege tijdens een open dag is vaak het leukste dat je in je hele carriere zult beleven. |
Met het deel belangrijk dat er bekenden heen gaan ben ik het echt alles behalve eens. Waarom zou je je studiekeuze laten afhangen van of er oud-klasgenoten of nog meer bekenden heen gaan :s
|
De bekenden die er zitten zijn voor mij dus echt non-belangrijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52. |