![]() |
[Browser]Firefox, speciale tekens met ALT
Als ik probeer in Firefox, in een tekstveld, een speciaal teken te gebruiken met ALT en numkeys, lukt dat niet altijd.
Bij Alt + 137 hoor je een e-met-trema te krijgen, maar ik krijg dan een nieuw tabblad, bij 134 ga ik een pagina terug en zo zijn er vast nog wel andere dingen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik 'gewoon' de ALT-combi voor speciale tekens kan gebruiken? |
Hmm. Hier werkt het gewoon. Gebruik je toevallig de nieuwe beta? Kan daar aan liggen.....
|
Dan moet je even wat meuk veranderen in je about:config.
(Of ook shift indrukken.) |
Eergisteren wel geupgraded, ja. Maar ik weet niet of dat de oorzaak is, of dat het al eerder was.
|
Oja, shift erbij ingedrukt helpt wel :) Zal sowieso wel ff in mn about:config kijken.
|
Je keyboard layout op US-International (of VS-internationaal) zetten is veel handiger. Dan kun je in elke applicatie (dus ook Firefox) een e met trema gebruiken door eerst op ' (accent) te drukken en daarna op e. Dan krijg je een e met een trema. Veel makkelijker te onthouden dus, je hoeft in elk geval geen stomme nummers meer te onthouden.
De layout zit een beetje verstopt maar in configuratiescherm bij landinstellingen en dan op een knop ergens, zoek maar even. Vind je het niet ga ik zelf ff kijken voor je. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je went eraan. Het grootste probleem is als je gaat typen op andere computers dan jezelf, dan ben je gewend dat je na de ' een spatie moet typen (om dus die ' te krijgen). Ik heb ook een tijdje met een layout switcher gewerkt, maar daar werd ik helemaal gek van. Dus nu doe ik gewoon overal met. Zoveel trager is het nou ook weer niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41. |