![]() |
wespen??
Hoi allemaal,
vanochtend ben ik wakker gestoken door een wesp! ik woon gewoon in Nederland in de randstad, mn raam stond op een heel klein kiertje en de schavuit is daar gewoon doorheen gekropen om mij op 11 november nog een verlate zomertraktatie te bezorgen. Is dit normaal? kan ik meer aanvallen verwachten, daar zou ik nl. niet bijster vrolijk van worden,het doet verdomde pijn aan mn voorhoofd nu,daar waar die gestoken heeft. groeten,Tino |
Je kunt voor de zekerheid je raam dicht houden 's nachts of er gaas voor doen.
|
Haha :)
|
Ik heb ze het hele jaar amper gezien, normaal stikt het hier de moord van die beesten :o
Enkel toen ik drenthe was had ik er last van, maar hier in Zeeland heb ik er serieus maar 1 of 2 gezien :s Niet dat ik dat erg vind, wel raar :p |
Vreemd, met deze temperaturen komen die beesten nauwelijks meer buiten. Dus nee, is niet normaal. Maar kan een keer voorkomen. Komen ook steeds meer 'mutaties' onder de wespensoorten onderling voor, de 1 is agressiever dan de ander dus zou wel oppassen en je omgeving controleren op een evt nest (kan ook ondergronds zitten).
Verder niet te druk om maken en evt een hor aanschaffen idd. |
Die beesten bouwen soms ook tussen muren een nest, of in je kruipruimte, onder het dak, allemaal plekjes waar 't nog warm genoeg is voor ze nu. Hou zeker in de gaten of je er meer gaat zien!
|
Hier in de tuin staat een struik waar die beesten masaal op af komen. Dus kennelijk redden ze het nog wel. Ik moet wel zeggen dat het er aan het begin van de maand nog heel veel waren en nu een stuk of vijf.
Je hebt dus gewoon pech gehad. Gisteren zat er bij mij ook een binnen, maar ik ben niet gestoken. |
tja, heb al ff rondgekeken ,maar het stomme is dat ik dus echt helemaal niets zie.ook is t huis waar k woon best nieuw (<5jr) en is mijn slaapkamer op de 2e verdieping, dus ook niet in de tuin ofzo.
Maargoed, t is weer iets wat je ooit meegemaakt moet hebben he, hopelijk 1e en laatste keer meteen. Bedankt voor jullie antwoorden. |
leeftijd van het huis zegt niets over de mogelijkheid op wespennesten. maar een wesp in november is geen reden om je zorgen te maken over een nest: vooral in steden is het nog warm genoeg geweest de laatste tijd.
mocht je wel opvallend veel wespen op een bepaalde plek bij je huis zien: bel dan de gemeente om ze weg te laten halen. |
ik weet niet of het normaal is
maar ik heb 3 of 4 weken gehad dat er elke dag wel een paar wespen in m'n kamer zaten en dat was tot een week geleden ofzo dus gewoon je hoor nog maar even dicht houden |
11 November, rare tijd voor die rotdingen.
Hoewel ik vorige maand ook nog last had van muggen. Raam maar dichthouden dan, of op een héél héél klein kiertje, of je moet zo'n speciaal ding erin laten zetten. |
Citaat:
misschien rust er een insecten vloek op ons huis :confused: |
Citaat:
"in mei legt elke vogel een ei" "maart roert zijn staart" "geen wespen in november" zijn niet meer geldig tegenwoordig;) |
vanochtend weer een wesp in mn kamer :|
echt fucking vaag want mn raam staat dicht, ik heb een kleine schone kamer die 6maanden terug geverfd is...echt ik snap er niets van. zaterdag wespendag :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alles wat nog leeft zal een dezer dagen wel doodgaan,gezien het koudere weer en de regen nu. (hoop ik dan maar) |
kan ook zijn dat ie er al een tijdje zat, had een tijdje geleden ook een vieze dikke wesp in mijn huis, terwijl raam al in geen weken open was geweest....
nog last gehad verder? |
Ik ben afgelopen dinsdag ook gestoken door een wesp, er zaten er 2 in de kamer van mijn vriend (n) ze konden niet meer vliegen maar steken dus wel rotbeesten :D Er zit wel een wespennest daar zijn we achter gekomen.
|
Citaat:
@hagel das klote,want t deed echt de hele dag best pijn bij mij:( |
Citaat:
|
Dit weekend ook nog een wesp gezien. T beest was wel 3 cm lang :s EN het zat in een kamer waar al maanden geen venster meer is opengeweest :s
|
Even een kick omhoog..
Wil ik net gaan slapen, hoor ik een zoemend geluid op de overloop en na goed kijken kan ik niks anders zeggen dat het een wesp is. Aan een huisgenoot een second opinion gevraagd, en die zei dat nog een huisgenoot 'er de laatste tijd een paar (ongewenst) op z'n kamer heeft gehad'.. 1) Is het fysiek mogelijk voor wespen om nog in leven te zijn deze tijd van het jaar? 2) Moet er actie ondernomen worden / is dit het begin en wordt het alleen maar erger? Alvast bedankt voor de tips! |
met deze temperaturen verbaast het me dat ze niet eerder zijn opgedoken eik
|
Ik heb vaak dat er opeens allemaal muggen naar binnen vliegen, ook vreemd zo in de winter. :D
|
wespen overwinteren een soort van... dus als het weer wat warmer wordt, zoals nu denken ze dat het voorjaar is en gaan ze een plekje voor een nest zoeken
|
Citaat:
|
schavuiten! misschien wordt er een algeheel complot gesmeed door die wespen gericht tegen jou persoonlijk....
door de erg warme winter zijn er veels te weinig vzn die beesten gestorven en door het vroege warmer worden is hun bioklok ook tilt geslagen (kijk ook maar naar planten die al veel te vroeg knoppen krijgen etc.). Heb persoonlijk ook last van die rotmuggen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |