![]() |
blinde hond
Mijn hondje is ziek en wij denken da hij blind wordt. Als da zo is, vind ik persoonlijk da we 'm beter kunnen laten inslapen. Mijn hondje is heel bang van aard en ik denk dat als die blind wordt dat dan alleen maar nog erger wordt. Daarom denk ik dat als ik gelijk heb da we 'm dan beter kunnen laten gaan. Hij heeft tenslotte een mooi leven bij ons (mijn moeder en mij) gehad. Maar ik moet het er natuurlijk nog met mij moeder over hebben.
Heeft er iemand van jullie ervaring met blinde honden? Zo ja, wat zouden jullie doen? groetjes oceangirl |
Als je van je hond houdt en je hebt er het geld voor kun je hem laten opereren om hem weer te laten zien. Inslapen zou ik nooit doen, aangezien hij aan die blindheid 'went'. Is hij plots blind geworden, of ging dat geleidelijk aan?
|
Dan moet zo'n operatie wel mogelijk zijn?
Ik zou in de eerste instantie gewoon eens afwachten. Als je hond na een half jaar alleen banger en banger wordt kun je altijd nog over inslapen nadenken, voor hetzelfde geld went hij eraan. |
kheb iets te vroeg gereageerd. gelukkig wordt die nog niet blind aldus de dierenarts. :)
|
Gelukkig.
Maar zelfs wanneer een van mijn honden blind zou worden (eentje is al slechtziend) laat ik ze voor geen goud inslapen. Mijn stem werkt altijd erg rustgevend op ze, en ik weet zeker dat ik wel een manier zou vinden (al dan niet met veel training) waardoor ze een prima leven kunnen hebben. Mijn Spaanse asielhond zag in 1e instantie ook helemaal niets, dit vanwege ondervoeding en een slechte conditie. Op dat moment volgende ze mijn stem, en wist ze me te volgen door haar ruikvermogen. In mijn optiek dus doodzonde om een dier daarvoor af te maken. |
We hebben een hondje van 15 gehad die blind was geworden door de staar.
Opereren ging niet meer omdat de narcose te riskant was. Probleem was dat ze elke keer als m'n moeder er niet was ontzettend in de stress schoot en ook overal tegenop liep. Het was duidelijk te zien dat ze niet gelukkig was en toen hebben we haar wel in laten slapen. Ondanks dat ze lichamelijk verder nog prima was. |
Dan heeft ie een blindegeleidehond nodig HAHAHAHAHAHAHA.
|
Citaat:
En in huis is het ook goed te doen, zolang je niet je hele inrichting omgooit kunnen ze de weg nog prima vinden :) |
Waarom laat je d'r niet even onderzoeken door de dierenarts? Als ze blind wordt door ouderdom is daar vaak weinig aan te doen, maar dat worden ze dan vrij geleidelijk en wennen er ook erg snel aan, als jij er op een goede manier mee omgaat zal ze daar niet angstiger van worden. Als het staar is oid is een operatie mogelijk dus ga naar die dierenarts en inslapen? Nee, dacht ik even niet. Een blinde hond kan net zo gelukkig leven als een ziende hond. Andere zintuigen worden scherper en daar kunnen ze het prima mee doen, mits (nogmaals) jij er goed mee om gaat. Praat eens met meer mensen die een blinde hond hebben (gehad) en hoe zij daarmee om zijn gegaan.
|
Citaat:
Ik zou mijn hond nooit in laten slapen alleen vanwege blindheid :) Eerst maar eens zien in hoeverre ze er zelf last van heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daarnaast kun je extra maatregelen nemen om het je hond/kat zo prettig mogelijk te maken. Niet je interieur rigoreus veranderen, maar beetje bij beetje. Zo weinig mogelijk rommel op de grond waar het beestje over kan struikelen.
Maar als het dier toch veel te bang wordt (wat meestal niet het geval is aangezien ze eraan 'wennen') is het misschien een optie om het uit zijn lijden te verlossen... Zelf zou ik dit niet zo snel besluiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43. |