![]() |
Hoelaat ik een Kat aan een rat wennen?
ik zag net een topic over hoe je 2 katten aan elkaar kan laten wennen.
maar hoe kun je nou een kat een een rat laten wennen.. want ik heb nu 5 jaar een kat, en wil ook graag en rat. maar gaat dat werken?? |
Die zou ik niet bij elkaar in de buurt laten komen als de rat niet in zijn hok zit, geloof ik :|
|
Citaat:
|
Ligt eraan hoe fel de rat is. Mijn kat was doodsbenauwd voor mijn ratten als ze zich buiten hun hok begaven. Dat omdat mijn ratten niet gediend waren van kattenpoten en snuiten en daar hun tanden maar eens in gezet hadden om dat duidelijk te maken.
Maar het blijven gezworen vijanden dus zou ze niet alleen met elkaar laten. |
mijn kat is heel erg speels. als ze 1 ding ziet bewegen vliegt ze erop af..:P
|
Citaat:
|
Ik vind dat je dat niet moet willen.
Het is volledig onnatuurlijk dat deze twee dieren vreedzaam samenleven en waarom zou je moedwillig zoveel stress willen veroorzaken? Natuurlijk zijn er uitzonderingen bij en zijn er ratten die wel heel goed overweg kunnen met katten en vice versa, maar ik zou dit soort gedrag niet forceren. Oh en nog iets; doe je (eventueel toekomstige) ratje een plezier en haal hem of haar samen met een leuk maatje van hetzelfde geslacht bij een opvang of een goede rattery. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik vind het van die leuke beestjes vooral als ze tam zijn dat ze lekker bij je zitten .. want me kat gaat er dan gelijk vandoor. |
Citaat:
Citaat:
Ennehm, lang niet alle ratten houden van knuffelen ;) |
Dat lijkt me niet zo slim. Zie bovenstaande reacties.
En even tussendoor: je moet nooit 1 rat nemen, maar 2 of meer. Het zijn groepsdieren. |
bij mij moesten de katten niks hebben van de ratten, omdat die een paar keer de staart van de kat door de tralies hadden gepakt. :D
dat is dan wel in de kooi, want buiten de kooi heb ik nooit aagedurfd en zal ik ook nooit doen. :nono: |
Hehe mijn kat is zelfs bang voor ratten, muizen, vogels en libelles, maar niet voor pitbulls.
Om maar even een indicatie te geven. |
Citaat:
Fel worden ze als ze nare situaties hebben meegemaakt. |
Citaat:
Het kan wel dat ze met elkaar kunnen leren omgaan, maar dan moet je de kat echt van kitten af aan bij de rat laten. En dan nog is het niet altijd mogelijk. |
Als je geluk hebt is de kat absoluut niet geinteresseerd, als je pecht hebt is het "jeuj! eten!" en bijt 'ie z'n nek door. Als je het erop wil wagen; bedenk dan dat een blik whiskas goedkoper is ;)
|
ik heb mijn kat laten wennen om mijn rat elke keer te lkaten zien en op zijn lichaam te zetten want als ze zien dat jij die rat vast hebt doen ze niet zo snel iets
en ik heb zoiezo een kat die het niet zoveel boeit dus dat was handig |
Citaat:
ik heb 3 compleet verschillende katten meegemaakt die alle3 zonder pardon m'n ratten op wilden eten. en dan maakte het ze echt niet uit of dat ik ze vast had of dat ze op mn schouder zaten of gewoon rustig rondliepen |
|
Citaat:
|
Ik had na een paar maanden echt een ratje in de rattenhemel hoor....en ik lette echt zooo goed op of het hok wel dicht was en de kamerdeur dicht was...
Een kat blijft een roofdier. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |