![]() |
sinterklaas of kerst?
Wat ik me nou afvraag is of er nog wel sinterklaas gevierd wordt, of heeft iedereen dit feest vervangen door kerst? Thuis zitten wij nog lekker aan de surprises te knutselen maar met vrienden zijn we al over gestapt naar de kerst/sinterklaas... het zit er net tussenin, halverwege december.
Hoe is dit bij jullie? |
Beiden, maar Sinterklaas meer en dat is ook gewoon leuker. Het origineel is weer eens beter dan de remake.
|
Met sinterklaas de cadeautjes en met kerst het lekkere eten :)
Maar als ik moet kiezen, dan toch maar sinterklaas. Is bij ons thuis gezelliger. |
Wij vieren thuis zowel Sinterklaas als kerstmis. Maar de hele sfeer rond kerstmis vind ik toch veel leuker. :)
Kan trouwens de pol nog veranderd worden? Sinerklaas > Sinterklaas |
Citaat:
We vieren Sinterklaas echt met cadeautjes, en met kerst alleen lekker eten enzo. Ik vind de sfeer van kerst wel leuker. :o |
Geen van beide
dit jaardoen we der ook niet aan |
geen van beide
|
Ik vier allebei, maar met kerst geef ik geen cadeautjes.
|
Citaat:
|
Zomg, het is gewoon een commerciele bende!!11!1!1!!!
Sinterklaas is leuker. Er moet een Tweede Sinterklaasdag komen. |
Kerst, en dan niet perse om de familie ofzo. Maar omdat iedereen opeens prettiger in omgang is dan normaal.
|
Geen van beide. Ik heb trauma's aan surprises, wat was dat verschrikkelijk zeg.
|
Citaat:
Hier een kadootje om je te troosten. Ik doe kadootjes met Sinterklaas, eten met m'n verspreidde gezin (moeder en al haar kinderen + aanhang) met kerst. |
Klein cadeautje met surprise en gedicht met Sinterklaas.
Veel cadeautjes met kerst. |
Sint! :)
|
Sinterklaas voor kadootjes, en gezellig met het gezin rare gedichten krijgen, kerst voor lekker eten met familie. Sint is het leukst (Y)
|
Ik zie liever een elegante goedheiligman dan dat vette varken. Sinterklaas dus.
|
Citaat:
|
Overduidelijk kerst, de sfeer is gezelliger, het eten beter.
Sinterklaas is voor kinderen onder de 8 :) |
Wij vieren het nog beide in verband met de kleintjes die we hier nog over de vloer hebben. En kerst vieren we meer voor de volwassenen onder ons.. :)
|
Kerst.
wij doen altijd cadeautjes onder de boom en lekker eten enzo, sinterklaas vieren we al niet meer sinds mijn broertje 6 was. |
wij vieren geen van beide :)
al zal ik zelf later wel kerst vieren :) sinterklaas en andere feestdagen die met 'sint' beginnen, mogen voor mij wegrotten. :p |
Sinterklaas, want we vieren thuis geen kerst :)
|
Allebei. De grote cadeautjes zijn verplaatst naar Kerst, maar voor de rest vieren we nog wel Sinterklaas. Kerst vieren we nog uitgebreider met het hele huis van binnen versiert met klokjes en een kerstboom en lichtjes en allemaal rommeltjes. En dan op die dag zelf eten met familie enzo. ;)
|
Allebei :)
Allebei voordelen en nadelen, als één weg zou vallen, zou ik kerst het meest missen maar met de sinterklaas zitten we zo lekker normaal gezellig bij mekaar. |
Citaat:
|
Wij vieren de laatste jaren alleen maar Kerst. Maar Sinterklaas vond ik vroeger eigenlijk leuker. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aan beide doen we wel wat, maar de echte betekenis is toch een beetje vervlogen in beide gevallen. Als 't maar leuk en gezellig is :)
|
Sinterklaas vier ik met m'n pa, m'n broer+broers vriendin, gezellig lootjes trekken (géén suprises, daar hebben we een hekel aan :p) en heeeeeeel veel pakjes met net zoveel gedichten! Staat garant voor een hele gezellige avond!
Met kerst zit ik altijd met m'n moeder+stiefpa+stiefzus/-broer(s) in Zwitserland voor de wintersport. Dan eten we wel altijd uitgebreid met kerst, maar verder niks. Ook altijd gezellig, maar niks met pakjes ofzo. |
Kerst is voor Amerikanen.
|
Citaat:
|
ik vind kerst meer gaan om de gezelligheid en de goede sfeer met vrienden en familie.
de kadootjes en de surprises horen wat mij betreft bij sinterklaas en niet onder de kerstboom |
Ik denk dat ik of voor geen van beide ga, of voor kerst. Ik vind kerst altijd net wat ongedwongener dan Sinterklaas.
En dit jaar moet ik wel voor kerst zijn aangezien ik met Sinterklaas in Brazilie zit |
kerst
sinterklaas is echt zon domme hollandse traditie (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
beide, muwhahahaha
|
Citaat:
|
Sinterklaas. Vind ik veel gezelliger. En zo hollands :D
|
we vieren het allebei, maar op een andere manier.
Sinterklaas is met cadeautjes en snoep enzo ;) Met Kerst gaan we naar de kerk. |
Sinterklaas. :)
|
Sinterklaas, hou de tradities in ere!
|
Allebei, maar dat komt omdat mijn schoonfamilie de laatste jaren vooral Kerst viert - en ik doe mee natuurlijk - en zelf heb ik altijd veel meer Sinterklaas gevierd dan Kerst. Ik ga ook zeker m'n schoen zetten bijvoorbeeld. En een klein beetje pakjesavond vieren. Maar ik vind dat echt een kinderfeestdag, dus als er ooit kleine kinderen in de familie komen, zullen we het weer meer gaan vieren. (En laat er nu net een nichtje of neefje aankomen!)
|
K vind het allebei gezellig, met Sinterklaas gewoon kadootjes enzo, maar met kerst lekker eten :cool:
|
We vieren Sinterklaas thuis, maar ik vind kerst leuker, meer sfeer en minder nep..
|
sinterklaas, al is het alleen maar om de cadeautjes. maar ook voor de gezelligheid, we gaan dan altijd met familie eten. met kerst ook wel maar sinterklaas is gewoon een traditie :D
|
Citaat:
|
kerst... *kotst*
sinterklaas is gaaf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |