![]() |
boek over oorlog & levensbeschouwing
Hoi allemaal,
Ik moet voor mijn vak religie, zingeving en levensbeschouwing een boek lezen met als onderwerpen oorlog en levensbeschouwing om hier een paper over te schrijven als opdracht. Heeft iemand misschien een idee van een goed boek in deze categorie? |
oorlog en vrede van tolstoj , wel een kleine 1000 pagina's
|
De Avonden natuurlijk. Het gaat over de oorlog, ook al wordt de oorlog geen enkele keer genoemd en al wordt er slechts zelden, en dan nog stiekem, naar verwezen. Bovendien barst het van de levensbeschouwing, alleen weet ik niet of een vak dat zich 'zingeving' noemt blij is met die beschouwing op het leven.
LUH-3417 |
Dankjulliewel! Ik zal de recensies eens lezen!
(Meer voorstellen zijn nog welkom hoor!) |
Mein Kampf! Nederlandse vertaling: Mijn kamp.
|
Citaat:
De Aanslag van
Spoiler
|
Oooooh, en dat op mijn nuchtere maag! :(
LUH-3417 |
de John Marsden-serie?
heb 'm zelf nog niet gelezen, maargoed |
Citaat:
Ja, rare jongens, die Romeinen. |
Citaat:
Eerste deel heet Morgen toen de oorlog begon. Gaat over een invasie van een derde wereldland-leger in Australië (Australië wordt trouwens nooit bij naam genoemd, om geen landen zwart te hoeven maken), waarna een groepje jongeren, dat geheel toevallig ontkwam aan de eerste gevangenneming van de bevolking, zich gaat verzetten. |
mag het ook non-fictie zijn? waarschijnlijk niet aan de reacties hier te zien maar anders weet ik er nog wel een paar :p
|
Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |