![]() |
Handige site
|
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html
^ vond deze iets rustiger voor de ogen om te lezen :o |
Discussiewaarde?
Mannen en vrouwen kunnen geen normale vrienden zijn? |
Ik vind het niet grappig en bovendien een irritante site, al dat eromheen gedraai.
|
Nee, mannen en vrouwen kunnen alleen vrienden zij als zij een hoofd heeft als Medusa en hij niet op haar seksladdertje staat.
|
Citaat:
|
Er is hier wel eens eerder een topic over geweest. Verder geloof ik wel dat er een groot deel van waarheid in de laddertheorie zit.
|
Het is idd heel erg lastig..
ik heb 1 heel goede, gewone, vriendin.. we zijn wel goede vrienden geworden nadat we samen in bed waren beland.. druist dat in tegen de laddertheorie..? |
Citaat:
|
Citaat:
Nee dus |
Citaat:
en nu vindt er niets sexueels meer plaats.. |
Al besproken.
In simpel opzicht wel zo, maar er komt meer bij kijken. |
Citaat:
|
Geen idee; ik heb wel een vriend met wie ik nooit seks heb gehad en met wie dat ook nooit gaat gebeuren, maar op de een of andere manier blijft het er toch altijd een beetje tussen hangen, of je het nou wilt of niet.
Ik heb geen idee, ik ben zelf bijna altijd bevriend met meiden. Vriendlief heeft trouwens wel goede vriendinnen, maar dat is toch ook weer anders dan mijn vriendschappen met meiden of de zijne met jongens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben met verschillende jongens bevriend en voel me iig niet tot hen aangetrokken. Of zij mij aantrekkelijk vinden weet ik niet, verschilt vast per persoon, maar al zou het zo zijn, wat dan nog? Ik zie niet in waarom je niet gewoon bevriend zou kunnen met iemand die je aantrekkelijk vindt.
|
Citaat:
|
hmm.. ik heb in ieder geval iets te lezen.
en ergens klopt het wel denk ik, maar in hoeverre is dit onderzocht? ik wil bronnen en statistieken!!! |
is vooral makkelijk als je elkaar niet aantrekkelijk vindt cq. niet elkaars type bent..
|
Wat een onzin die theorie. Ik ben met meer jongens bevriend dan met meisjes. Als je maar duidelijk maakt dat je niks met ze wilt en ze gewoon als vrienden ziet kan dat best. Tenminste dat is mijn ervaring. Veel mensen kijken er wel vreemd tegen aan en denken dat je meteen verkering hebt als ze je een tijdje vaak met een jongen(of in het omgekeerde geval meisje) om zien gaan. En ze kijken nog raarder op als je met een groep jongens (of meisjes) uitgaat zonder dat je met een van die mensen verkering hebt/wilt. Dat vind ik eigenlijk raar. Je verschilt alleen maar van geslacht (m/v) en verder heb je misschien wel veel meer overeenkomsten.
|
Ik heb zat mannelijke vrienden... Dus ja, natuurlijk kan dat.
|
Citaat:
|
Er zijn zat mannen die ik erg aardig vind, maar waar ik echt niet mee naar bed wil.
Met exen kan ik zo nog naar bed, want daar viel ik ooit op. Wat daaraan in de weg staat is dat je daarna toch weer een andere relatie krijgt, dat houdt het dan tegen. |
Citaat:
|
nee oke, maar je kunt dat wel gewoon niet erg vinden :P
|
Ik denk dat de theorie achter de website wel klopt, het kan wel maar die kans is klein. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk klopt het wel. Ik heb geen vrouwelijke vrienden, er zouden een paar er in de buurt komen maar daar wil ik dan wel weer mee naar bed, daarnaast ga ik niet met ze om buiten de verplichte dingen ( school ).
Een paar vrienden van mij hebben verkering en nemen hun vriendin wel mee tijdens uitgaan, feestjes, etc. maar die beschouw ik dan weer niet als een vriend :) |
in mijn opinie: kan niet
alle mannelijke vrienden die ik had, werden op den duur of verliefd, of daarmee belandde ik in bed. Tja, daarna kan je wel normaal met elkaar omgaan, maar dus vrienden waar ik niet mee naar bed ben geweest: kan niet. Het zou kunnen dat je een mannelijke vriend hebt die al een vriendin of vrouw heeft, maar daar heb je weer het probleem dat vrouwen snel jaloers worden en een echte vriendschap niet zullen pikken (omdat het het vlak van emotioneel vreemdgaan raakt). wat is er dan wel mogelijk: losse contacten, kennisen, stapmaatjes, sportmaatjes (hoewel er hier ook weer eentje verliefd op me is geworden), en studiegenoten/ collega's. verder geloof ik niet meer in vriendschap met mannen. |
Ik heb met enkele jongens een vrij hechte vriendschap, maar ik weet dat voor de meeste de achterliggende reden seks/liefde is. Omdat ik me niet tot hen aangetrokken voel en we zijn het er allemaal over eens dat we het gewoon vaak gezellig hebben, geeft het gewoonweg geen problemen.
Maargoed ik zie dus best wat in de 'laddertheorie' al denk ik dat er wel degelijk uitzonderingen op zijn. Zoals een vriendin van mij met haar homoseksuele beste vriend bijvoorbeeld. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hehe ik heb geen zin om die hele website door te neuzen maar ik weet 100% zeker dat mijn mannelijke vrienden écht alleen maar vrienden zijn en zich totaal niet tot me aangetrokken voelen. wat die theorie ook beweert en wat 'men' hier allemaal wel niet gelooft, ikzelf weet zeker dat het gewoon pure vriendschap is, en dat het perfect werkt.
|
Citaat:
|
Ja. Althans, ik kan wel gewoon vrienden zijn met mannen maar andersom is het vaak minder. :')
|
Natuurlijk kunnen mannen en vrouwen gewoon vrienden zijn. En zelfs al vind je elkaar aantrekkelijk, dan staat dat een gewone vriendschap nog altijd niet in de weg.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat vind ik ook hoor, wat zij zegt. Maar nee, volgens de laddertheorie moet een man dan of homo zijn óf al een vriendin hebben die hoger op de ladder staat. Ik vind dit gewoon echt niet kloppen. Sowieso, een vriendschap werkt toch niet echt als je elkaar super aantrekkelijk vindt? En dan bedoel ik echt zo aantrekkelijk dat je wel eens met elkaar in het bed zou willen duiken. Een vriendschap is gewoon heel iets anders. |
Citaat:
|
Ook al zouden haar vrienden haar wel aantrekkelijk vinden, dan kan het toch nog wel pure vriendschap zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk alleen dat er dan wel vaak een reden is waardoor het niet iets amoureus is geworden. (jij/ hij heeft al een relatie etc) |
Citaat:
Het is dus onzin dat het 100% vriendschappelijk is, tenzij er om een of andere regen gewoon geen interesse is (lelijk, homo, etc.). Ik ben op dit moment erg goed bevriend met een meisje uit m'n team, maar in haar ben ik gewoon niet geinteresseerd omdat ze onder mijn neuklat ligt zegmaar :) |
Citaat:
|
Citaat:
vrouwen... |
Citaat:
En dat is vrij makkelijk te voorkomen trouwens, wees een vent, je bent op een seksuele manier geinteresseerd in iemand, dat mag je best subtiel laten merken. Oh, en als je de 2e date nog niet gaat zoenen; vergeet 't maar. Je moet niet te veel tijd aan ze verspillen. |
ik wind er ook nooit doekjes om :D
ben niet zo subtiel |
Typisch, de vrouwen zeggen 'ja', de mannen 'nee'.
|
De mannen die ik echt aardig en leuk vind, daar zou ik in principe ook mee naar bed kunnen, alleen ik doe het niet.
Er zijn geen echt leuke aardige kerels waar ik niet mee naar bed zou willen als de omstandigheden daar naar waren. Als ik er niet mee naar bed wil, dan is dat omdat ze niet leuk en aardig genoeg zijn. Nou, en daar wil ik ook geen vriendschap mee. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |