![]() |
Navrant
Navrant
Ze was geheel in tranen ze huilde en ze snikte en ze schreide en ze likte haar lippen maar die bleven droog! Het was alsof, ja of haast de héle wereld haar bedroog maar al wat was komt er op neer dat ze geschrokken was van de platte, -bijna platte- vogels op het fietspad ze begreep het zelf na uren pas en toen ze eindelijk zichzelf weer was stoïcijns haar rijwiel poetste en zag dat in het achterwiel nog een pootje stak kon ze niet eens meer verbleken ze voelde niks, geen steken in haar zij of zo ze zag het van de andere kant want zíj was de bedrieger en al trappend begon ze aan een nieuwe dodenrit. Nu betrof het egeltjes. --------- ach ja, iets zinnigs komt er niet meer uit mijn pen. :s |
Ik vind die eindzin gruwelijk, het hele gedicht klettert daar in elkaar. Verder is het wel grappig geschreven, het loopt best lekker op een enkele uitzondering na ("maar al wat was komt er op neer"). Verder vind ik de toon van je gedicht wat 'gemaakt', zoals auctoriale vertellers in slechte verhalen soms doen. Oh en de titel vind ik ook qua toon niet passen bij de rest. Zo van: ik gebruik 'navrant' want dat staat veel interessanter dan schrijnend.
|
'navrant', wat is dat??
naja, t gedicht is wel lachen hihi, best wel grappig neergeschreven, alleen is 't best wel grof. maareh knap hoor, zoiets zou ik alleen voor mekaar krijgen in een drpi bui |
Ik vind het goed, en ik vond de eindzin wél een goede eindzin. Dat maakt het zo 'af' vind ik.
|
Bedankt voor de reacties. :)
Ik gebruikte navrant omdat dat woord al heel lang in mijn hoofd zat en zich er een verhaalte bij ging vormen, niet om interessant te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmmm, ik zou er nog wat aan sleutelen qua ritme. De dingen die (ik) niet (vind) lopen zijn heel makkelijk te veranderen, maar ik zal niet zomaar aan jouw gedicht gaan prutsen:).
Dit zijn in elk geval de aandachtspuntjes volgens mij: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Dat ben ik grootdeels met je eens. Bedankt voor je reactie. Ik zal nog eens gaan denken over die eindzin. Hij moet wel deze strekking hebben namelijk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |