![]() |
vrijdag
vrijdagnachten smelten samen
nu volgt gestaag de gister op en gister zal nooit eens vandaag zijn want zware inkt vertroebelt ons en zinkt wolken boven hete koffie troosten stille koude handen jouw spijt vervult de antithese en verdwijnt het drupt niet het giet tranen bij de zoete wijn doen noch de dagen vergeten noch de pijn |
'gister' vind ik niet mooi klinken, ik zou eerder 'gisteren' gebruiken of het moet zo zijn dat je om een bepaalde reden voor 'gister' hebt gekozen. de eerste keer zou je het misschien niet kunnen veranderen, maar ik snap eigenlijk toch niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
'het drupt niet het giet' vind ik wel erg mooi. evenals 'tranen bij de zoete wijn'. al had 'zoete' van mij niet gehoeven. ik breng het namelijk in verband met 'water bij de wijn' en dan is 'zoete' niet op zijn plaats. maar dat verpest het beeld misschien wat je wilt tonen. |
wel leuk geschreven gedichtje.
alleen, hoe kunnen vrijdagnachten mekaar opvolgen? t kan wel als je de hele week bekijkt, maar in de zin erop heb je t over nu en gister en dan bekijk je de tijd via dagen, das minder. beter zet zwoele nachten, stille nachten, donk're nachten, dan heb je evenveel klinkers en niet zo'n tegenstrijdigheid, of is dat de antithese waar je t later over hebt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |