![]() |
instrumenten
wanneer schafte jij je eerste instrument aan?
wat voor 1 was het, heb je die nog steeds? |
Denk 5 jaar geleden ofzo? Een strat ripoff van het "merk" rok-axe. Echt een piece of shit. Heb m nog steeds uiteraard.
|
ooh strak :eek:
|
Toen ik 4 was kreeg ik mn eerste echte drumstel. Een Trak hehe.
|
trak \m/ bruut.
toen ik 18 was kocht ik mijn eerste drumstel, recentelijk verkocht want ik kon de ruimte en het geld goed gebruiken. |
Duidelijk.
Waren prima drumstellen, zeker voor dat geld (y) |
haha, dat er ook echt iemand een 'rok axe' koopt:p.
|
ik zelf koop binnenkort een fender stratocaster.
met een 20 watt versterker enz. tenminste iets waarvan ik kan zeggen dat ik het zelf heb gekocht :| |
Koop mijn Marshall Valvestate van 15 Watt!
P.S. Als je toch een gitaar gaat kopen, ik heb ook nog een Epiphone Les Paul Standard Plus (met koffer) |
een Stagg precisionbass en uiteraard heb ik die nog :) doe er niet veel mee.. maar is een stukje nostalgie ;)
|
Euh, een Stagg Jazz-bas. Twee jaar geleden. En ik heb 'm nog.
|
Op mn 18e leren gitaar spelen op een Stratocaster clone van het merk Fernandes. Was een redelijk gitaar. Nog steeds aanwezig overigens.
Op mn 19e een Fender Stratocaster (fat strat) gekocht. In Sunburst uitvoering. http://img1.putfile.com/thumb/10/30317020817.jpg (klik voor vergroting) Tevens een semi akoestische Ibanez gitaar gekocht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Beter je best doen trommelboy.
|
Ik kreeg een drumstel gratis omdat een gast hem niet meer gebruikte :S. Ik schat 35 jaar oude yamaha kit met 24" maar ondiepe bassdrum en grote toms. En een topsnare. Ohja, er zaten ook nog zildjan avedis en ufip bekkens bij.
|
10 jaar geleden, een Vantage 725B. Hij doet nu dienst als een piccolo bass, maar hij heeft heel wat jaartjes mee mogen maken :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
12jaar geleden een Technics KN150 keyboard wat ik overigens nog steeds heb en gebruik.
|
Fender Squier Affinity Strat met een Fender 15watt Frontman amp - toen nog geheel in het zwart.
Inmiddels zijn beide al weer zo'n 4 jaar oud en ik gebruik de Frontman nogsteeds bij gitaarlessen die ik hier thuis geef. De Affinity staat nu al heel lang ergens tussen de andere gitaren en wordt eigenlijk al een jaar niet meer gebruikt. |
En toen ik die rok axe kocht van een of andere hippie in een donker rokerig hol kon ik nog geen noot aanslaan op een gitaar maar kreeg ik wel zo'n steve vai signature ibanez in m'n handen geduwd. Mét handvat.
|
blokfluit, merk onbekend, omstreeks 1992
|
Toen ik 18 was een Les Paul kloon van een maat overgekocht, ik had nog nooit eerder gitaar gespeeld. iIk heb em nog steeds, niet dat ik er ooit nog op speel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onze piano stond er al toen ik geboren werd, en dat is mijn eerste instrument. Mijn eerste keyboard drie jaar geleden gekocht. Goedkope Yamaha PSR 230. Heb hem nog, staat thuis. Mijn eerst synthesizer heb ik vorig jaar gekocht, nog steeds mijn kindje. En mijn eerste gitaar 5 weken geleden, goedkoop brandhout maar je moet ergens op beginnen.
|
Ik ben begonnen met een Samick spaanse gitaar, heb em nog steeds:-) Elektrisch ben ik begonnen met een Squier Affinity, knalrood, uit jeugdsentiment wil ik er weer eentje:p
|
Keyboard: Yamaha PSR-7. Pak hem beet 14 jaar geleden. 2 jaar later ingeruild voor een PSR-210, die ik nog steeds heb.
Gitaar: Een Animal. (1994) Het bastaardbroertje van Squier denk ik. Echt brandhout, maar als je daar op kan spelen kun je overal op spelen. Ik heb hem uiteraard nog steeds en hij wordt zelfs ook nog wel eens gebruikt. Guitar Rig kan alles goed laten klinken. :cool: |
greg bennett malibu, 2,5 jaar geleden oid.
http://i18.ebayimg.com/02/i/05/ed/98/8a_1_b.JPG best oke om mee te beginnen, maar binnenkort wel tijd voor een nieuwe gitaar. |
eerste instrument was een piano thuis, als 7-jarig jochie (ofzo) werd mij niet gevraagd mee te betalen. Niet lang geleden heb ik een synth gekocht, zou je kunnen zien als eerste aanschaf..
|
http://pic50.picturetrail.com/VOL424.../212668673.jpg
:D Hij is nog niet helemaal af, maar het word een 4 watt gitaarversterker. De rest van mijn instrument zijn geleend of heb ik ooit gekregen |
toen ik 2 was kreeg ik mn eerste instrument, ben op mn 4e op muziekles gegaan, zit er nog steeds op en speel inmiddels wat meer instrumenten.
|
Toen ik 11 vond ik een oude akoestische gitaar bij het vuil. Ik heb er toen snaren opgezet en leerde mezelf wat spelen.
Ik kocht voor het eerst een elektrische gitaar toen ik 13 was, een witte Fender Squier Strat. |
mijn eerste basgitaar was een AXTECH p. bass.
en die mist nu 2 snaren en een stemsleutel en is natuurlijk allang vervangen door 3 andere basgitaren waarvan ik er nu nog 2 heb. ibanez artcore en fender jazz bass deluxe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ongeveer 10 jaar geleden mn eerste viool van de muziekschool zelf. om eerlijk te zijn zijn dat kutdingen want die klinken heel verkouden en onstemmen heel snel. nu heb ik een eigen gekocht
http://i6.photobucket.com/albums/y24...2377-forum.jpg |
eerste gitaar was een legend strat copy, dat was omstreeks 97. eerste bas was een richwood jazz copy (1999), allebei nog steeds in gebruik door maten van me.
|
Mijn eerste instrument was een Fender DG-5 Akoestische gitaar.
Maar mijn eerste bas (wat meer MIJN instrument is) was een Samick Fairlane. En ja die heb ik nog, want die doe ik iemand anders niet aan :o |
De allereerste wat ik van mijn eigen centjes kocht was een rode akoestische gitaar van Aria.
Gehaald in Sneek, bij *****, (die voor onder andere Jan Akkerman gitaren bouwt). Leuk gitaartje, heb hem nog steeds, ik heb hem nu rond 7 jaar denk ik. http://i7.photobucket.com/albums/y28...g?t=1166720384 De tweede van rechts. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm... Ik heb een keyboard geleend van een kennis van ons, en ik weet eigenlijk niet of ze hem nog terugwil, nu ik geen keyboardles meer krijg. :| Op het moment staat hij vlak naast mij. *Laat hand vallen* Ok, die volumeknop kan beter omlaag..
|
ik heb op mijn 5e een piano gekregen van mijn ouders. maaar helemaal van mij is ie niet,want hij blijft wel hier staan as ik het huis uit ga.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34. |