![]() |
Goed merk boxjes voor in de auto
ik ben op zoek naar een paar goede boxen, zo rond de 60 watt ( meer is nutteloos want radio gaat tot 55 watt ) maar ik wil geen apparte subwoover en shit, dus ze moeten gewoon alle tonen goed kunnen weergeven, de hele lichte tonen zijn niet nodig, zitten al 2 perfecte pioneer tweetertjes in :)
ik zoek dus iets in prijsklasse van 100,- per box, dus wat voor moois kan ik daarvan kopen ??? Alvast bedankt :) |
Ik zit niet zo in de autoradioboxen, maar je kan misschien even bij een halfords gaan kijken wat ze hebben. Daar kan je meteen luisteren naar het geluid namelijk.
|
Halfords? Daar heb je speciale winkels voor, hoor :)
|
Dat is waar.
Maar ik zie het net als vlees. Ik kan naar de slager toe, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon in de supermarkt halen. |
Citaat:
iemand bekend met t merk clarion ? |
Citaat:
|
je bent tevreden over de pioneers, ik zou daarvoor gaan ;)
|
clarion (y) (y)
pioneer heb ik ook niks anders dan goede ervaring mee gehad (y) |
Jbl gto
|
Pioneer is sowieso een redelijk merk in de lagere prijsklassen. Als je het maar goed uitdenkt, kun je daar een mooie set van bouwen.
|
Citaat:
Het lijkt plausibel om je boxen wat oververmogen mee te geven, maar dat is dus niet handig. Beter koop je dan een versterker die wat meer aankan. Maar goed, het gaat om budget-autoradio, dus laten we ons niet te druk maken :P |
Puur voor de herrie kun je ook gewoon Climax of Caliber nemen, gaan echt hard zat.
Ik had toen een heel stel Climax boxen en achterin een versterker van Marquant (1000 watt, 4 uitgangen) en zo'n rode tube ook van de Kijkshop. Ging echt super hard, maar koste haast niks. Ik zeg al het is dan wel puur voor de herrie. Dan moet je ook niet gaan zeveren dat het niet zo zuiver meer is. :P |
Ik wou net zeggen, dat is natuurlijk geen muziek, dat is gewoon herrie, of in het beste geval geluid. Afgrijselijk. Duizend watt Marquant. Wat de neuk.
|
Citaat:
|
Citaat:
De reden hiervoor is overigens dat een "lichte" versterker sneller zal gaan "clippen" dan een zware versterker op hetzelfde vermogen. Daarom kun je beter een zware versterker nemen en die nooit voluit zetten dan een lichte versterker en die vaak voluit zetten. Een versterker van 60 watt kan door clippen een box van 80 watt opblazen, terwijl je een 100 watt versterker misschien wel op 80 Watt kunt zetten zonder problemen :) |
Blaupunkt of Kikker. Zeer goed geluid (y)
|
Inderdaad blaupunkt, klinkt echt heerlijk (maar dat is subjectief he) en is ook nog eens zeer goed te betalen. Ook Clarion is erg goed.
http://www.blaupunkt.com/nl/7606427002_main.asp |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |