![]() |
Gala muziek?
Hai
Op onze school moeten wij dit jaar het gala organiseren. En aangezien onze dj het duidelijk niet echt snapt, vroeg ik me af of jullie nog muziek weten die je op een gala/feest echt moet draaien. Het is trouwens een gemaskerd bal... http://gala2006.punt.nl/upload/silve...rrdglitter.jpg |
Nou gewoon, muziek die je op een normaal feest ook zou draaien, tenminste het ligt er maar net aan voor wie het gala bedoeld is.
|
Citaat:
|
Wij hadden een coverband bij het gala op de middelbare school.
|
Probeer een opening waarbij je een paar zo ver krijgt om een stijldansdemonstratie te geven, een weense wals is dan wel lekker dramatisch IMO.
En daarna gewone muziek die je afstemt op de voorkeuren van je klasgenoten. |
>> Muziek
|
dixieland of bigband(swing)
|
welke muziek wil die dj dan gaan draaien?
|
Het lijkt me ook relevant wat voor school het is. Wildersplebs luistert in de regel toch andere muziek dan VVD-kakkers.
|
Citaat:
Maar idd, gewone muziek, maar dan dus iets dat zich een beetje leent voor stijldansen. Dingen die dus per definitie zijn uitgesloten zijn hardcore en rap, want die lenen zich uitsluitend voor stijlloos dansen en passen totaal niet bij een gala. Vertel de man overigens ook niet voluit te draaien. Bij een disco schreeuw je elkaar dingen die je wilt zeggen in het oor, bij een gala wil je dat niet en draai je dus muziek dus zo dat je elkaar nog kunt verstaan zonder dat het slechts achtergrondmuziek wordt. |
ons kerstgala is in het thema jaren '20/30 dus wordt het jazzzzz en kerstknallers (y) en verder ja eh wat er over het algemeen geluisterd/gedraaid wordt op feesten.
|
je bent wel origineel he jøss_1991 met je kurt cobain foto.
iig: draai lekker de nieuwe justin (y) . |
gala - free from desire
|
Citaat:
ontopic: bodyrox yeah yeah het is tenslotte een soort van feest |
Citaat:
|
Op een "echte gala/bal" draai je klassieke muziek
Een bekend nummer daarvan is bijvoorbeeld : Johann Jr. Strauss met Blue Danube Waltz Andere bekende componisten zoals : Mozart, Tjaikofsky etc. horen er ook bij.... Ja we gaan terug naar de tijd van 1800 :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p Maarja ik denk dat geen enkel leerling dat wil gaan luisteren tijdens een gala. Misschien voor 1 nummer is het wel leuk.... Maar ik denk dat hedendaagse muziek ( uit de top 40 bijv.) is wel prima |
Je moet Freed from Desire draaien en Let A Boy Cry. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |