![]() |
Pc programmeren, gamen, vision applicaties
aangezien hier vast meer mensne ervaring hebben met de nieuwere hardware. Ik heb de volgende pc samengesteld op eynstein.nl
Nu wil ik graag weten, a of je redelijk kan gamen met deze pc (en nee dat hoeft echt niet het nieuwste spel te zijn op 1600x1200 met 100fps) zegmgaar WOW op 1024x768 zonder vertraging Verder de standaard meuk internet etc Programmeren doe ik vele maar ik heb nooit een probleem gehad met compilen en de snelheid daarvan Ik programmeer graag zelf vision applicaties, dus ddat ectra geheugenh en cpu die wat kan rekenen is wel nodig Wat ik wil weten is wat kan ik vandeze videokaart (geen dvi maar standaard aansluiting) en deze voeding verwachten. het enigste wat er miss nog bijkomt is een harde schijf, geluidskaart en evt nog een dvd writer dit is de pc Code:
Intel P4 524 3.06GHz 533MHz 1Mb S775 Box 86.90 1x € 86.90 |
Als je een leuke cpu wilt hebben, is het beter om een AMD 64 als processor te nemen.
AMD 64 3200+ bijv. |
Citaat:
Ik heb nu een beetje de optimalisaties voor pentium 4 type processoren onder de knie (in assembly) en dat is handig voor mijn vision programmeren, ik ben dus niet van plan om ovder te stappen op AMD |
Citaat:
verder zal ik voor een andere voeding, met minder watt maar van een goed merk gaan, heb je meer aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou idd voor die amd gaan, met dan een goedkoper mobo. Als je nog geld hebt meer geheugen kopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En al zou je geen optimalisaties gebruiken, dan denk ik dat Core 2 Duo nog steeds vele malen sneller is. Dus waar gaat het je nu precies om? |
Citaat:
En de core dua vindt ik te duur. +zolang geen 95% van de bevolking een processor met een bepaalde techniek heeft ga ik daar niet voor schrijven. Waar ik nu vanuit mag gaan is dat iedereen MMX extended MMX en SSE heeft SSE2 heeft nog lang niet iedereen, en de duo komt wel maar is nog lang bij > 95% aanwezig) magoed genoeg over die CPU hier wad ik al bang voor iedereen gaat over de PCU zueren terwijl ik daarvan weet dat ik em wel wil Ik vraag me juist af of mijn voeding genoeg vermogen heeft, en of mijn video kaart een beetje fatsoenlijk is (zegmaar middensegment ?) |
Een Core2 Duo systeem kun je ook echt wel voor ongeveer €600 samenstellen, zo heel veel duurder zijn die dingen niet.
Zeker niet wanneer gekeken wordt naar de prestaties. Om je vragen te beantwoorden: Ja en Ja. Hoewel 550W voor zo'n systeem echt zwaar overkill is. Je zou beter een 430W CoolerMaster iGreen Power kopen ipv een B-Merk voeding. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
door 2 opcodes van 1 cycle te besparen en een pipeline stall te voorkomen haalde ik ineens 3 fps meer in mijn baldetectiealgoritme en ja dankzei die soorten optimalisaties haalde ik 40 fps ipv 25 fps bij de analyse Maar zoals ik al zei, die CPU houd ik Ik wil graag advies over de video kaart en voeding, en niet meer discussieren waarvoor je welke CPU nodig hebt, als ik dat wil maak ik daar we een appart topic voor aan |
Daar is al antwoord op gegeven namelijk:
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, ik zal niet verder doorzeuren. :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |