![]() |
Gedichtenbundels
Ik wil me wat meer gaan verdiepen in de dichtkunst. Eind dit schooljaar moet ik ook een gedichtenbundel analyseren, en dat leek mij een goede reden om de komende tijd eens lekker gedichten te lezen en uit te kiezen wat mij aanspreekt.
Nou heb ik eigenlijk vrij weinig verstand van gedichten. Daarom wilde ik jullie vragen of jullie tips hebben voor leuke gedichtenbundels! Het liefste van één dichter (geen bloemlezingen) en ook geen verzamelbundel met daarin tig dichten. Volgens mij ben ik ook niet zo gecharmeerd van oude gedichten. Van Jotie T'Hooft heb ik enkele gedichten gelezen en dat sprak me aan! Zijn bundels van hem bijvoorbeeld aan te raden? Alvast bedankt! :) |
Tsjitske Jansen - Het moest maar eens gaan sneeuwen.
|
Citaat:
|
En ik vind Jan Arends fantastisch, maar daar heb ik geen bundel van, dus ik kan je geen titels aanraden. :) Kijk ook eens naar Vrouwkje Tuinman en Ingmar Heytze. Die zijn best leuk.
|
Remco Campert - Dichter
|
Jotie is altijd een aanrader :).
|
Citaat:
|
:bloos: oeee
|
Stiekem up ik dit topic weer. :bloos:
Ik zoek méér. En het liefst niet verzamelde werken, maar wat kleinere bundeltjes. (Jotie kan ik nergens vinden. :() |
Menno Wigman - De wereld bij avond, vond ik mooi.
|
Bij Scholtens Wristers hebben ze bij ons een paar boekenkasten geheel gewijd aan poëzie. Als ze dat bij jullie ook hebben kan je daar misschien eens zoeken, gewoon wat bladeren en kijken of een dichter(es) je een beetje aanspreekt.
|
Bijvoorbeeld werk van:
+ Esther Jansma + Ingmar Heytze + Toon Tellegen + Herman de Coninck + Leonard Nolens Ik ken alleen geen precieze bundels. |
Van Esther Jansma en Toon Tellegen heb ik allebei een bundel. :)
Maar ik heb hier in de buurt eigenlijk niet echt een boekwinkel met veel gedichtbundels. Ik heb laatst bij Broese gekeken, maar dat vond ik nogal tegenvallen. Maar 1 kast met bundeltjes en 1 kast met bloemlezingen (wat ik niet zoek). Naar Ingmar Heytze zal ik eens kijken. Heb enkele gedichten hem gelezen een tijdje geleden en die vond ik best tof! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47. |