![]() |
Paté
Ik liep net in de supermarkt en zag een schap vol paté liggen. Roompaté, paté met champignons etc. Zelf heb ik groene peperpaté meegenomen, omdat ik dat heerlijk vind!
Wat vinden jullie van paté? Waar smeer je het op? Welke is het lekkerst? |
Ik eet het zelf heel af en toe op brood, peperpaté en champignonpaté zijn het lekkerst. Maar het verschilt nogal per merk, de meeste goedkope merken vind ik niet lekker. (Dan proef je het verschil niet met gewone paté, terwijl het champignonpaté of peperpaté moet zijn).
|
ik vind het wel lekker vooral met jam:P :o
en op brood dan ofzo |
Ik vind pate erg lekker (y), maar mijn slager heeft het niet zo vaak en in de supermarkt heb ik nog nooit eko pate gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
zo hebben wij bij de jumbo ook eko kaas, biologische kaas OT: paté vind ik erg lekker, en dan vooral op zachte broodjes maar op pistoletjes is het ook heel lekker. Liefst roompaté of peperpaté (y) |
Citaat:
|
ik eet allerlei soorten vega-pathe (y)
tartex tuinkruidenpathe van ah tomatenpathe van zonnatura pestopathe van zonnatura.. |
Citaat:
|
Gewone roompate, op brood of stokbrood.
|
Tartex is vrij uber.
|
Citaat:
|
Citaat:
zelfs mijn vader vond het vrij echt smaken ;) |
Erg lekker, maar vooral op toastjes. Ben zelf wel een fan van cranberrypaté, maar eigenlijk lust ik het allemaal wel :)
|
Ik eet eigenlijk zelden pate, eigenlijk alleen met oudejaarsdag ofzo :p Ik geef er ook niet zo veel om, heb dan liever salade ofzo op mijn toastje (of droge toastjes, nog beter :o ) maar als ik pate eet dan het liefst roompate zonder iets erin.
|
Met champions.
|
Citaat:
Neppe vegetarische zooi. |
Mijn moeder haalt lekkere Pate bij de Makro, (room) en we hebben een keertje in Belgie Pate gekocht op de markt. Die was echt goddelijk.
Zelf vind ik de kalfspate vand e Aldi supperlekker, had een keer bij AH gehaald was de kalfspate smerig. |
Citaat:
|
groene peper paté is heerlijk:)
|
heerlijk :) op toastjes en stokbrood.
De meeste soorten vind ik ook wel lekker. |
Citaat:
verder ben ik niet zo van de paté, heb het wel een tijdje af en toe gegeten maar het staat me een beetje tegen en ik eet eigenlijk bijna geen vlees meer. |
enige toffe aan paté is de leuke manieren waarop je het kunt uitspreken (y)
|
Liever saté.
|
Ik vind peperpaté en knoflookpaté het lekkerst :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier hebben ze het over hoe lekker die nep pate is voor vega's en tegelijkertijd word er zo gezeken over dat valess omdat het te 'echt' zou smaken, wtf :s |
Ik vind het niet lekker.
|
Ik vind paté zo lekker!! Vooral naturel, er moeten niet teveel dingen worden bijgedaan.
Ik hou ook wel van Tartex. Vooral die mexicaanse is heerlijk. Ik vind eigenlijk dat Tartex en 'vlees'paté duidelijk anders smaken. Niet dat dat een probleem is. De ene keer heb ik zin in Tartex, de andere keer in vleespaté. |
Eek, wat zijn jullie toch voor eetbarbaren.
Paté... dan kies je geen fabriekspate in dikke plastic folie van bij eender welk warenhuis. Ga eens naar de keurslager (of hoe dat ook mag heten bij jullie) en kies daar voor ambachtelijke, merkloze paté. Waarschijnlijk wil je nooit meer van die bucht van den aldi. En bij 'vega-pathe' (bedoel je vegetarische paté?? Of veganistische?? Of nog iets anders?) stel ik me al helemaal vragen. Paté is toch een vleesbereiding? Hoe kan dat zonder vlees? Da's als tomatensoep zonder tomaten :confused: :confused: :confused: :confused: Of groene groentensoep voor carnivoren: gemixte kikkers... |
Citaat:
|
knoflook pate
peper pate cranberry pate room pate allemaal erg lekker vegetarische pate, zou zo niet moeten heten. Als je geen vlees wil eten, dan ook geen pate. die vegetarische pate is gewoon neppe zooi, en als je het lekker vind, ok, maar pate is het niet. |
Citaat:
|
Ik hoef ook geen directe vleesreferenties maar sommige smaken zijn op zich staand lekker.
|
Citaat:
|
Roompaté!
|
@ Gimme more beer & MTpower:
Het ging me er ook niet om dat smaken nagemaakt worden, ik weet niet eens hoe vleespaté smaakt. Het gaat er om dat er iemand gaat zitten roepen van "BOOEHHH BOEHH DAT IS NEP BOOOOEEEHH VIES BOEEHH MAG NIET BOEHH IEDEREEN MOT VLEES BOOEEHH". Dat komt op mij vrij onintelligent over. Wat het namaken van smaak betreft, ik denk dat mensen die walgen van vleespaté Tartex ook niet lekker zullen vinden, vegetariër of niet. Dat hangt af van je persoonlijke voorkeur. Hetzelfde geldt voor vegetariërs die geen troep willen die hen aan vlees doet denken, dat er mensen zijn die het idee aan vlees zo smerig vinden dat ze niets willen dat er op lijkt, betekent niet dat iedereen dat vindt. Beginnende vegetariërs hebben dat zelfs juist liever, omdat ze de smaak missen. Het gaat er ook niet om of het naar vlees smaakt of niet, het gaat er om dat er geen vlees in zit. Hoe het smaakt is een tweede en daar verschilt men in. (Tenzij je vegetariër bent omdat je vlees verschrikkelijk smerig vindt en niet om ideologische redenen. Maar dat zijn uitzonderingen.) Dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |