![]() |
akoestisch / elektrisch
Akoestische gitaar
of een elektrische gitaar? |
Pinogitaar.
|
Ik vind zelf akoestisch mooier. Elektrisch vind ik wat oppervlakkiger en met akoestisch kun je veel meer variëren (techniek, klankkleur, muziekstijl e.d.).
|
Hahaha komop zeg. Wat een fuckin bullshit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, maar ze klinken wel allemaal minder mooi dan tha real thing.
|
Elektrisch, deze heeft een dikke 10 meer bespeelbare frets. Hierop kun je ook akoestische gitaarmuziek spelen, andersom gaat dat niet. Met een Piezzo pick-up heb je zo hetzelfde geluid als een akoestische gitaar.
En ze zijn mooier. |
Akoestisch
|
elektrisch. (y)
|
idioot topic (y)
|
it is anoli . :|
|
Citaat:
|
plastisch
|
akoestisch
want dat doe je lekker bij kaarslicht of een kampvuur zeer geschikt voor fucking hippies als ik |
cosmetisch :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat vind ik een verschil met variëren met techniek (aanslag/boven klankgat of ergens anders, houding etc.) en soort muziek. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
speel jij wel akoestisch (op een bepaald niveau;):P)? anders heb je een oordeel die niet echt op iets gebaseerd is.. |
Wat doet dat ertoe? Waar baseer jij je dan op?
Het ene is niet gelimiteerder dan het andere. Het verschilt gewoon op een aantal punten. Ik weet zeker dat ik dingen kan doen met een elektrische gitaar die jij nooit zal kunnen op een akoestische gitaar. Andersom zal dat vast ook zo zijn. Je komt over als een klein kind. Die doen dat ook: "ja mijn ding kan meer is beter, mooier enz dan jouw ding" Alsof het daar over gaat. |
Citaat:
en ik vind mijn ene ding mooier dan mijn andere ding, en tis allebei van mij en dat doet er idd niet toe en daar gaat het me ook dus helemaal niet om:p en er zijn idd dingen die je kan doen met een elektrische gitaar die je niet op een akoestische nadoet, maar ik vind dat dingen die je alleen op een elektrische kan doen in de minderheid zijn. en spelen op een akoestische gitaar vind ik daarom mooier en over het algemeen 'knapper' (als iemand dat goed kan (er zijn uitzonderingen..)). |
En ik vind dat je uit je nek lult met dat "je kan meer op een akoestische gitaar" en dat dat knapper is.
|
Citaat:
|
zolang je niet met je tanden over een acoustische gitaar kan raggen en daar een geluidsmuur kan uithalen a la mono vind ik niet dat je de acoustische gitaar hoger in rang kan zetten als de elektrische gitaar.
|
Een viool of een Pauk?
Een banaan of een worstje? Dit is niet te vergelijken. Het heeft beide zijn voor en nadelen, beide zijn charme en beide zijn eigen klank en dus doel. Ik hou heel erg van een puur geluid, dus akoestisch tokkelen ofzo. Maar een lekkere distortion in een rock nummer, of een lekkere vette solo met een mooie effect is ook weer heerlijk. Ik stem dus niet, ik vind het alle 2 mooi |
acoustic :)
|
Ik kan niet kiezen. Echt niet. Ik speel geen van beiden en weet dus niet wat makkelijker is ofzo. Hangt er vanaf in welke stemming ik ben, denk ik. Elektrisch is erg vet, maar akoestisch is weer relaxed, en dat is ook wel eens lekker.
Hier komen we ver mee. ¬¬ |
Elektrisch, dúh.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |