![]() |
Pc start 2x?
Een bizar probleem:
Onlangs heb ik voor een vriend een nieuwe voeding in zijn pc gezet, omdat de oude voeding gaar was. Hij loopt erg stabiel, maar nu wil de pc niet goed opstarten. Zodra je de power button op de kast indrukt, start de voeding 2x. Eerst 1x, dan gebeurd er niets, zeer snel daarna start hij nogmaals, dan start de pc door en lijkt er niets aan de hand te zijn. Kent iemand dit probleem? Specs: - AMD Athlon XP 2600+ cpu - Asus A7V8X-MX moederbord + geluid onboard - Asus V9250 Geforce 5200 videokaart - WD 40 gb harddisk - Asus WL-138G draadloze netwerkkaart - Asus DVD brander - Aopen CD-RW brander - Antec 430 Watt Truepower Trio voeding (net nieuw) Verder lijkt het alsof er soms lichte spanning op de kast zelf staat. |
dat van die spanning op de kast zelf is een kwestie van aansluiten op een geaard stopcontact ( van die diepe met van die pinnetjes de boven en onderkant ).
mischien lost dat het eerste probleem ook op. |
Citaat:
dit komt me bekend voor :o en dit is een legitieme up daar dit mijn pc betreft :p probleem is nog immer niet opgelost |
Ik denk dat het ergens een onschuldige kortsluiting is.
|
wij hebben thuis ook zoiets
het is een aldi pc (verder een bruut ding(Y)(Y)) en hij start ook in 2 keren. eerst slaat hij 2sec aan, en weer af. 2e keer gaat het goed en loopt ie probleemloos. geen flauw idee waar het aan ligt, maar het is ook niet de moeite waard om het uit te zoeken. maar misschien heb je meer succes met zoeken als je ook eens naar aldi-pc's zoekt. |
wat ik nu ga zeggen kan misschien raar klinken, maar staat er toevallig nergens op die voeding een draai/schuifknop met de getallen 2 en 3?
ik heb ooit eens in een les informatica gezien dat er voedingen bestaan voor 2-fasige en 3-fasige netwerken. dus als je voeding verkeerd staat ingesteld, start die niet mooi op en werkt de kast als condensator => er staat stroom op schiet me niet dood als dit niet het geval is, maar zo meen ik mij dien ene les te herinneren :p |
Citaat:
Enkel een aan/uit switch, maar dan houdt het op. Ik vrees echt dat de enige manier om deze pc werkende te krijgen is, de pc totaal uit elkaar halen en opnieuw bouwen. Een langdurige klus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn geen geaarde stopcontacten daar...
|
Als er een CV is dan hang je 'm aan de verwarming. En anders haal je alle overbodige meuk er uit en kijkt of-ie het dan nog doet. Eventueel ergens anders, waar de elektriek wel in orde is.
|
up..we zijn momenteel bezig met de pc maar het schiet niet erg op
|
Citaat:
|
ja, je kunt er altijd nog op schieten als het niet opschiet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |