![]() |
[wlan] uitvallen
Ik heb hier thuis sinds een paar weken draadloos internet. Vanuit het casema modem gaat de kabel naar de desktop en de router van Linksys die zend de singnalen naar de laptop.
Ik had gisteren ineens het probleem dat alle lampjes op de router branden behalve die van de Wlan. Ik wat gekeken, uiteindelijk stroom van zowel het modem als de router afgehaald en het werkte wonder boven wonder weer. Ik had hetzelfde probleem net alweer. Het Router send ineens geen Wlan meer uit. Ik vind het vreemd dat dat ineens kan gebeuren terwijl ik er niet eens aanzit. Iemand een idee hoe dit komt en nog beter te verhelpen is? |
Ik heb der ook last van.. maar ik heb een linksys WRT54G router..die knalt gewoon wireless der uit..
maar dit probleem had ik ook met mijn oude routertje.. D-Link DI-624+... denk gewoon dat het komt omdat er teveel wirless netwerken in de buurt zitten.. heb ook al geprobeerd om hem op een ander kanaal te zetten.. 2..3..4.. (die niet gebruikt worden in de buurt.. die ik kan ontvangne) maar mocht niks baten... |
Hier vind ie maar 1 ander draadloos netwerk, maar ik vind het gewoon zo irritant. Zeker omdat ik op de desktop zit en het er dan daar ook uitknalt.
Maar is er iets aan te doen? |
Citaat:
|
probeer voor de grap eens van kanaal te wisselen? zet hem bijv op 13/11 ipv default?
|
desnoods firmware upgrade ? of bel kantenservice van linksys, want dit lijkt me gewoon een hardware storing.
|
toevallig torrents draaien? weet niet of dit ervoor kan zorgen dat je wlan zelfs ineens uitvalt... maar torrents en linksys wil de boel samen wel eens dicht laten slibben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en Tornado dingetjes werken gewoon goed.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |