![]() |
Wat is dit voor vogel?
Ik weet niet goed hoe of waar ik het moest plaatsen, maar weet iemand wat dit voor vogel is? En waar hij vandaan komt en dergelijke? Ik vond de foto en vind het echt een apart beestje :)
http://www.acvisuals.com/gallery/alb...l_CRW_2289.jpg |
We hebben thuis geloof ik een vogelboekje, maar ik zit nu op school dus ik kan het niet opzoeken. Ik kom hier vanmiddag even op terug, of anders morgen :)
hij is wel erg mooi, ziet er tropisch uit |
Helaas, ik denk dat mijn vader het boekje heeft meegenomen toen hij verhuisde. En daar zal ik verlopig niet zijn, ik kan je dus helaas niet helpen.
|
ik heb m wel eens gezien in ons vogelboek, bij mijn ouders, maar die heb ik nu dus niet bij de hand :( komt iig voor in europa want het is een europees vogelboek
als ik me niet vergis |
Die staarten lijken een beetje paradijsvogelachtig, maar ik ken geen paradijsvogels die er zo uitzien...
Erg Europees lijkt ie me ook niet, maar daar zou ik me in kunnen vergissen. Er zijn ook erg crea uitziende ijsvogels in Europa :P |
Citaat:
|
Inderdaad, volgens mij kan je een ijsvogel al uitsluiten, daarvoor is zijn bek volgens mij iets te klein.
Wat me vooral intrigeert is die witte vlek en die rode ogen, misschien dat daar een aanwijzing in zit? En zitten hier geen amateur-ornithologen op Scholieren.com? ;) |
lief dat jullie meedenken..
de zoektocht gaat voort.. :o |
Jammer dat de poten niet zo duidelijk zichtbaar zijn, en dat de afbeelding sowieso best klein is. :o Ik heb er niet heel veel verstand van ofzo, maar op het eerste gezicht zou ik denken aan een scharrelaar (coracias garrulus).
|
Ik zit te denken aan een European Roller(weet niet hoe hij in het Nederlands heet) of een bijeneter. Ja ik houd van vogels. :o
EDIT: het is 'm inderdaad: http://www.biosciences.bham.ac.uk/la...tin/bird_5.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
De kleuren op de rug en vleugels komen dan wel weer overeen... is die op de eerste foto niet een mannetje en dit een vrouwtje?
|
Citaat:
Coracius garrulus dus inderdaad, kan me ook geen vogel bedenken met dezelfde kleuren überhaupt, maar zoals ik al zei, ik heb er niet enorm veel verstand van ofzo. :confused: |
kan een sekseverschil zijn. Of de soort vertoont variatie binnen zijn verspreidingsgebied. Het kan ook een andere soort scharrelaar zijn.
|
Klopt, het is in ieder geval een Scharrelaar, welke soort ben ik nog niet over uit. Er zijn namelijk veel verschillende soorten Scharrelaars. De europese scharrelaar is volgens mij niet zo fel blauw en heeft ook nog andere kleuren.
|
Abessijnse scharrelaar
duurt even voor ik het gevonden heb maar het is eindelijk zover :) |
Up, dus vrij nutteloos mede omdat de TS op dit moment verbannen is. Slotje dus! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04. |