Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Dierenmishandeling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=150505)

Go 05-07-2002 22:13

Dierenmishandeling

Je hoort het steeds vaker dat dieren mishandeld worden. Wat moet er volgens jou met de dader(s) gebeuren? Taakstraf in de dierentuin?

D@mien 05-07-2002 22:33

Hongerige zoutwaterkrokodillen met de hand voeren...

rodina 06-07-2002 10:02

Dat hangt natuurlijk er van af hoe en wat ze allemaal hebben gedaan.

Maar als ze beginnen met een flinke geldboete van zo'n 1000 Euro, en voor jongeren een maand of 2 werken bij bureau Halt, denk ik dat ze redelijk op het goede pad zijn betreffende het geven van straffen.

Tampert 06-07-2002 11:44

Citaat:

rodina schreef:
Dat hangt natuurlijk er van af hoe en wat ze allemaal hebben gedaan.

Maar als ze beginnen met een flinke geldboete van zo'n 1000 Euro, en voor jongeren een maand of 2 werken bij bureau Halt, denk ik dat ze redelijk op het goede pad zijn betreffende het geven van straffen.

joaah zoiets...

en dierenverkrachting toch minstens gelijkstellen aan (kinder)mensverkrachting... Ik weet niet wat de huidige wetgeving zegt. Ik denk dat dat wel afdoende is. Zal wel een flinke straf op staan.

Frida 07-07-2002 14:21

Ik ben ook wel in voor de
de geldboetes (die dan wel hoog genoeg moeten zijn!) en alternatieve straffen.
Ik heb nu een kat die eerder door een andere baas verwaarloosd/mishandeld werd, en aan de basis van dat probleem lag dat die mensen niet beseften dat ook een kat verzorging en liefde genegenheid nodig heeft... Ik zou het een degelijke straf vinden als deze mensen dan een beperkte geldboete kregen en een hele periode voor een goed doel voor zulke mishandelde dieren moesten werken. Zo worden zij ook geconfronteerd met de gevolgen en de ernst, die sommige alsnog niet begrijpen.

[DFU]DutchGirllie 07-07-2002 15:15

hetzelfde als wat zij met de dieren gedaan hebben..

buik opengesneden? hun ook buik open.

staarten eraf gehakt? lul er ook af.

vergiftigd? hun ook vergiftigen.

slaan? trugslaan

hete olie erover gooien? ook bij hun doen

schieten? trugschieten.

OF ben ik nou weer oneerlijk bezig? en zijn de straffen te zwaar? :rolleyes:

Frida 07-07-2002 15:27

Citaat:

[DFU]DutchGirllie schreef:
hetzelfde als wat zij met de dieren gedaan hebben..

OF ben ik nou weer oneerlijk bezig? en zijn de straffen te zwaar? :rolleyes:
De straffen zijn een beetje euh...wraakzuchtig en verder onnadenkend vind ik :o:p

Net zoals er een bestaand standpunt is van mensen die tegen doodstraf zijn ( mensen die daders doden zijn ook moordenaars), kan je hier zeggen dat mensen die zulke straffen gaan opleggen ook mishandelen oid en dus ook gestraft moeten worden.

Tampert 07-07-2002 15:59

Citaat:

Frida schreef:

De straffen zijn een beetje euh...wraakzuchtig en verder onnadenkend vind ik :o:p

Net zoals er een bestaand standpunt is van mensen die tegen doodstraf zijn ( mensen die daders doden zijn ook moordenaars), kan je hier zeggen dat mensen die zulke straffen gaan opleggen ook mishandelen oid en dus ook gestraft moeten worden.

mja... wt ik ecter altijd een beetje vreemd vind aan dit punt: iemand voor 20 jaar opsluiten is in mijn ogen ook mishandeling en zou dus in mijn ogen, volgens die redenatie, niet mogen...

Maar ik denk niet dat je aan wraak veel hebt... Wat wil je ermee bereiken? Dat die gasten het nooit meer doen? hak dan simpel hun kop eraf. Dat anderen afgeschrookken worden? Denk je nu echt dat mensen die gek genoeg zijn om een paard te verkrachten zich laten afschrikken door de straffen daarop? kwaad met kwaad vergelden? Ik zie het nut er niet van in. Sluit ze lekker lang op... Denk jij dat je in de gevangenis geliefd bent als je dieren verktracht hebt? Nee. Je staat best onderaan de pikorde en wordt de ganse tijd gepest, in elkaar getimmerd etc...

Frida 07-07-2002 18:20

Citaat:

Tampert schreef:

mja... wt ik ecter altijd een beetje vreemd vind aan dit punt: iemand voor 20 jaar opsluiten is in mijn ogen ook mishandeling en zou dus in mijn ogen, volgens die redenatie, niet mogen...

Ik denk dat m'n gewoon ergens een grens moet leggen

Stevill 07-07-2002 22:48

Citaat:

gerwin schreef:
Je hoort het steeds vaker dat dieren mishandeld worden. Wat moet er volgens jou met de dader(s) gebeuren? Taakstraf in de dierentuin?
in een cel met moordenaren gestopt worden

Q 14-07-2002 16:50

Je hoort het vaker maar het komt minder vaak voor. Dat je het hoort is dat je er op let. Vroeger was het heel normaal om je dier te mishandelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.