![]() |
Wat is dit nu weer???
Ik was wat op mijn pc bezig, toen ging ik naar beneden om wat te eten...
Kom ik weer boven, pc op zwart scherm! Dacht dat is screensaver, maar hij deed niet meer reageren. Reset, gaf tie fout: Bootdisk Failure, please insert boot-disk. Ik heb geen boot-disk dus dan maar cd 1 van windows setup, zei die dat ie de hardeschijf niet kon vinden... Ik systeemkast opengemaakt, stekkertjes aangeduwt en nu doet ie het weer. Maar hoe doet een pc zijn eigen stekkers losser maken zeg? Ik schrok me wezenloos, heb deze pc pas vanaf juli 2006. Iemand enig idee wat het anders kan zijn? |
een pc kan niet zijn eigen stekkertjes los maken :D
mischien hadden ze niet helemaal goed vastgezeten ofzo ? |
Dat hoop ik dat dat het was ja... :D
|
Voeding kan het zijn, die het af en toe wel en af en toe niet doet. Maar laat een deskundige er naar kijken als je nog vaker dit soort problemen hebt.
|
Als kabeltjes onder fysieke spanning staan kunnen ze wel een keer losschieten. Als het ook nog brakke connectoren zijn kan dit helemaal. Sommige s-ata kabels kun je soms wat al te makkelijk er uit trekken om maar eens wat te noemen. Theoretisch kan iets natuurlijk niet zomaar losschieten maar er zitten wel de nodige trillingen in een PC, helemaal de hdd kan trillen.
|
Thnx allemaal...Ik ga gewoon vaker de stekkers effe aanduwen!
Lin. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |