Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Abbo van Orange, mobiel stuk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1505575)

ashwin2 21-11-2006 14:34

Abbo van Orange, mobiel stuk
 
Hallo,
ik had bij een Abbo van Orange een mobiel gehad (motorola V3).
Maar hij doet het niet 100%

Als je belt naar je beltegoed of voicmail moet je altijd 1 of 2 intoetsen...

Maar als ik dan iets in druk gebeurt er nils.

En als mijn mobiel geen bereik heeft, dan word het sgerm wit, net zo lang tot hij weer bereik heeft, dat is behoorlijk irrietant.

Voor de eerste klacht ben ik al langs geweest naar de Orange shopt, maar na ong 1.5 maanden nog nix gehoort :s.

Moet ik nu weer contact met orange opnemen? Of met Motorola? (heb alle bonnetjes en facturen enzo nog!)

alvast bedankt,
Ashwin2

freakinaround 21-11-2006 16:00

ligt het niet aan het bereik in jouw omgeving? want dan moet je met orange contact opnemen, daar kan motorola niks aan doen..

Dittrich 21-11-2006 18:20

Een V3 hoort geen wit scherm te geven wanneer je geen bereik hebt.
Gewoon teruggaan met dat ding en net zo lang de vervelende klant uithangen totdat ze het ding repareren of vervangen. Orange is daar namelijk niet al te makkelijk mee.

Vlooienband 21-11-2006 19:10

bellen, ik werk er nu.

leekah 21-11-2006 20:59

Het eerste ligt waarschijnlijk aan je DTMF-tonen. Deze zullen uitgeschakeld staan waardoor deze keuzes niet herkend worden. Kan je het beste even met motorola bellen hoe je deze weer in moet schakelen.

Voor het tweede zou ik even bellen, lijkt me een reparatie waard.

J-roenn 22-11-2006 10:31

Citaat:

leekah schreef op 21-11-2006 @ 21:59 :
Het eerste ligt waarschijnlijk aan je DTMF-tonen. Deze zullen uitgeschakeld staan waardoor deze keuzes niet herkend worden. Kan je het beste even met motorola bellen hoe je deze weer in moet schakelen.

Manual ?

leekah 22-11-2006 21:17

Citaat:

J-roenn schreef op 22-11-2006 @ 11:31 :
Manual ?
DTMF tonen staan bijna nooit in de handleiding :s Heel frustrerend is dat.

ashwin2 24-11-2006 15:41

Citaat:

leekah schreef op 21-11-2006 @ 21:59 :
Het eerste ligt waarschijnlijk aan je DTMF-tonen. Deze zullen uitgeschakeld staan waardoor deze keuzes niet herkend worden. Kan je het beste even met motorola bellen hoe je deze weer in moet schakelen.

Voor het tweede zou ik even bellen, lijkt me een reparatie waard.

dat kan kloppen!
Ik heb ze uitgeschakeld omdat ik niet wist wat dat was...
maar nu kan ik um op kort en lang doen, welke moe tik doen? (heb nu lang). En wat houdt het precies in?

leekah 24-11-2006 19:54

DTMF-tonen zijn de tonen die worden meegestuurd in keuzemenu's. Dat is ook het geluid wat je hoort als iemand een toets indrukt terwijl jij aan het bellen zijn. Als deze uitgeschakeld zijn herkent de computer niet dat jij een bepaalde toets indrukt.
Of je kort of lang nodig hebt heb ik geen idee van, is een kwestie van uitproberen denk ik. Het lijkt mij dat als je lang kiest er een lange toon wordt gegeven en bij kort een korte, qua keuzes zal het niet uitmaken(hoogstens dat als je snel iets moet intoetsen, bijv. je mobiele nummer, dat het dan niet herkend wordt).

J-roenn 25-11-2006 15:43

Citaat:

ashwin2 schreef op 24-11-2006 @ 16:41 :
dat kan kloppen!
Ik heb ze uitgeschakeld omdat ik niet wist wat dat was...
maar nu kan ik um op kort en lang doen, welke moe tik doen? (heb nu lang). En wat houdt het precies in?

tsjah, zo heeft er ook een keer een klant bij de winkel waar ik stage liep met z'n computer gestaan, had alle jumpers van het moederboard afgehaald omdat hij niet wist waar ze voor waren en dacht dat ze overbodig waren....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.