![]() |
Afslaan
Afslaan.
Het is bijna donker in haar kamer, het enige lampje flikkert. Doelloos staart ze voor zich uit. Elke avond, elke avond opnieuw. Haar hoofd zit vol. Gedachtes die niet weten welke weg ze in moeten slaan. Links of rechts ? Rechtdoor is geen optie meer. Welke van de twee keuzes zal doodlopen en te lang zijn om nog terug te gaan? Ze staart naar het voeteneinde van haar bed, verder dan dat komt ze niet. Ze zit op een pad en kan niet weg. En hoe verder ze ging, des te langer zou haar terugweg zijn. Elke avond, elke avond opnieuw. Morgen zal ze op staan, net alsof ze niet heeft geslapen. Ze staat op met evenveel tegenzin als dat ze naar bed gaat. Morgenavond zal ze doelloos voor zich uit staren. Starend naar het voeteneinde. Verder dan dat zal ze niet komen. Ze knipt het lampje uit en laat vermoeid haar hoofd in haar kussen zakken. Haar hoofd is vol met gedachten waar ze morgenochtend, morgenavond en overmorgen nog steeds geen oplossing voor heeft. Links of recht, dat is alles. Maar soms is zelfs dat te moeilijk… |
Citaat:
Ik vind het een beetje een stukje voor dat ene topic, van dit-moet-ik-even-kwijt of hoe heette het. Het is niet echt bijzonder verder. Het kan aan mij liggen, maar bij mij gaat het over het stemmen, bedoelde je dat ook?:P |
Lijkt mij dat het over besluiteloosheid gaat? Inderdaad meer een hersenspinsel dan een verhaal.
Even wat taalstructurele opmerkingen: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt in ieder geval. Het was idd een soort hersenspinsel, ik kon alleen het topic niet vinden, of ik keek eroverheen. Het gaat niet over stemmen, maar meer hoe ik mij toen voelde. |
"En hoe verder ze ging, des te langer zou haar terugweg zijn.
" Dat staat letterlijk op de muur bij station Utrecht. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02. |