![]() |
wie gaat er winnen?
Voorspel hier de uitkomst van de verkiezingen!
Hoeveel zetels krijgt elke partij? |
De eerste 4 partijen zijn ongeveer, kan 2 zetels afwijken
CDA: 45 zetels PVDA: 40 zetels SP: 20 zetels VVD: 20 zetels Groenlinks: 7 CU: 6 SGP: 2 Lijst Wilder: 4 D66: 2 En de rest allemaal 0, 1 of 2 (khep geen zin omdat allemaal op te schrijven ;) ) |
CDA 41
PvdA 39 VVD 22 SP 14 GL 7 PVV/Wilders 11 CU 5 SGP 2 D66 3 Fortuyn 1 Eén NL 2 Partij voor de Dieren 3 |
Citaat:
|
CDA: 43
PVDA: 39 SP: 24 VVD: 18 Groenlinks: 7 CU: 8 SGP: 2 Lijst Wilder: 4 D66: 3 Een nl: 1 Partij voor de dieren: 1 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
cda: 43
pvda: 40 vvd: 23 sp: 19 groenlinks: 7 cu: 5 pvv: 5 d66: 3 sgp: 2 eennl: 2 (of 1 en dan fortuyn 1) pvdd: 1 |
CDA: 43
PvdA: 39 VVD: 20 SP: 25 GL: 7 D66: 2 CU: 6 SGP: 2 PvdD: 1 PvdV (GW): 4 eenNL: 1 Zoiets gaat het worden denk ik. |
Citaat:
|
het is leuk om te zien dat iedereen ongeveer hetzelfde heeft!
|
Hoe kun je dit nu weten? Je kunt enkel de peilingen napraten en dat doet dus ook iedereen.
|
|
CDA: 42
PvdA: 41 VVD: 22 SP: 24 GL: 6 D66: 2 CU: 6 SGP: 2 PvdD: 1 PVV: 4 eenNL: 0 |
Kwam opeens in me op: wat gebeurt er als bijv. CDA en PvdA een gelijk aantal zetels behalen, dus 2 partijen die het grootst zijn?
|
PvdA: 47 zetels
GroenLinks: 10 zetels SP: 19 zetels Precies genoeg. :D CDA: 44 zetels VVD: 20 zetels D66: 2 zetels ChristenUnie: 4 zetels SGP: 2 zetels Wilders: 2 zetels EénNL: 1 zetel Partij voor de Dieren: 1 zetel |
Je weet toch wel dat er maar 150 zetels te verdelen zijn, hè?
|
Citaat:
|
Oeps! :o
Zie je wel dat het maar goed is dat niet iederéén een exacte studie doet? :p |
Ik denk dat Geert er best 5 kan halen. Mensen die op Fortuyn stemde zullen nu op Geert, Rita of Pastors stemmen.
|
Citaat:
|
Voorspelling nu:
CDA - 43 PVDA - 35 VVD - 21 SP - 24 Fortuyn - 0 GL - 8 D66 - 2 CU - 5 SGP - 2 PvdD - 3 EenNL - 1 PvDV - 6 WTF, zes zetels voor Wilders, Groenlinks geen winst, CDA 8 zetels groter dan PVDA, zware klappen voor de SP t.o.v. de peilingen, weinig vooruitgang voor de VVD t.o.v. de laatste peiling van 20... CDA-VVD heeft dan totaal 64 zetels. PVDA-SP-GL heeft dan totaal 67 zetels. Beide coalitiemogelijkheden dus geen meerderheid. CDA-PVDA heeft 78 zetels, een kleine meerderheid. |
Citaat:
|
Zware klappen voor de SP, tja... Je blijft iemand met religieuze waanideeen.
Je kunt alles uitleggen zoals je het wilt. CDA de grootste maar wel de verliezer. |
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van de PVDA. Ze gingen de verkiezingen in met het voornemen groter dan het CDA te worden, nu lijken ze bijna 10 zetels kleiner te worden. Ik ben overigens wel blij, het lijkt erop dat 'mijn' kandidaat wel in de kamer gaat komen. |
Citaat:
|
Citaat:
LOL!!!! Ja, zo kun je het ook noemen natuurlijk.. :P Je ZOU natuurlijk ook kunnen zeggen dat ze het aantal zetels bijna verdrievoudigd hebben, maar jah, dat kun je natuurlijk niet uit je strot krijgen.. (n) :evil: |
Ze stonden op 9.
CDA verliest, VVD verliest, PvdA verliest. De racisten zijn naar Wilders gegeaan. Daar kunnen we een cordon sanitaire omheen leggen. Voor de rest is men vooral naar de SP gegaan. Het kabinet was dus zo slecht dat Nederland naar links geschoven is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk:
CDA 41 PVDA 38 VVD 23 SP 23 Fortuyn 1 GL 8 D66 3 CU 5 SGP 2 PvdD 1 EenNL 1 PvDV 4 |
Laten we de echte resultaten afwachten. Iedereen is al aan het juichen of huilen of aan het feliciteren terwijl we nog maar weinig steden hebben gehad.
|
Fucking hell Partij voor de Dieren meer zetels dan D66 waarschijnlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, schijnbaar denkt men dat de exit polls zo precies zijn dat iedereen er vanuit gaat dat dit ongeveer de echte uitslag is.
Waarom dat is en of dat terecht is weet ik niet. |
Citaat:
Toch? |
CDA mag van mij winnen, er is economische groei gekomen en werkgelegenheid. als wouter bos overal geld in wilt steken dan moet hij lenogn van nederland afsluiten , waardoor je een hoge staatsschuld opbouwt, en de economie een terugval krijgt waaraan gewerkt is. de kans bestaat dan dat jou kinderen in de armoede komt te zitten.
overigens de SP, Jan marijnissen wil de uitkering omhoog gooien,dan hoeven de werkloze mensen juist niks te doen voor geld en hoeven notabene geen baan te zoeken. sociaal=sociaalgeldloos. ik denk CDA met 43 zetels |
Overigens opvallend dat Wilders zo'n grote opmars lijkt te maken. Eerst was er sprake van dat hij zes zetels zou halen, toen zakte hij vrij snel terug naar 3 en naar nul, daarna werd het behoorlijk stil rond Wilders, en nu lijkt hij minstens 5 zetels te gaan halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De VVD heeft zich uitgesproken voor het CDA. Dus niet zo raar.
Laten we ook de komst van de Partij van de Dieren zien als een belangrijke stap. Ook in het perspectief van heel de wereld. Er zullen nu misschien meerdere landen volgen met een dierenpartij. Kan het begin van de afschaffing van slavernij voor dieren zijn. Dat zou een hele grote stap in de beschaving van de mensheid zijn. |
CDA-43
PvdA-41 SP-22 VVD-19 GL-7 CU-5 D66-3 PvdV-3 SGP-2 een nl-1 |
Citaat:
heee! halleluja , we gaan tregen bomen praten!, mensen moeten stemmen , niet dieren. |
Ja, maar jij bent nog een primitief mens, schijnbaar.
Over 500 jaar kijken mensen op dezelfde manier naar jouw als jij naar de mensen 500 jaar geleden keek. Als de mensheid dan nog bestaat. Toen waren er ook mensen die naar slavernij keken op de manier zodat jij dat nu naar de slavernij van dieren doet. En dan bedoel ik niet eens het echte gruwelijke misbruik. Maar elk dier in gevangenschap. |
Citaat:
|
Daarom zijn er ook beschaafde denkers zoals bijvoorbeeld in Nederland Mulisch en Cliteur welke de mensheid in de richting van beschaving wijst.
Zo is elke stap in de beschaving van de mensheid gegaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |