Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Fallout 1 + 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1506160)

Allochthony 22-11-2006 19:09

Fallout 1 + 2

De verveling slaat weer toe, dus ga ik deze 2 maar weer eens doorspelen... Iemand nog een leuk idee om dit spel wat verser aan te laten voelen?

MazeMouse 22-11-2006 21:13

Op "No Mutants Allowed" forum kijken en daar eventjes de fan-made-patch downloaden. Die haalt 99% van alle bugs uit het spel en ik geloof dat ze zelfs gebieden toevoegen die niet helemaal afgemaakt waren door de makers zelf :)
(en de B-team mod zodat je hulpjes ook echt eruit zien alsof ze een power armor hebben)

EDIT:
Das voor deel 2
Voor deel 1 was er TOEN nog een fan-made-patch in de maak. Geen idee of die al af is :)

Allochthony 23-11-2006 15:51

Ja die patches ken ik ;)

Ik bedoel meer dingen om te doen in het spel, zoals alleen unarmed, dom mannetje maken enzo.

All Out Of Love 23-11-2006 16:43

ik ging een keer alles uitmoorden, na paar steden had ik geen zin meer :(

heb dat spel nu al 24242572852 keer uitgespeeld, ben het helemaal zat :D

MazeMouse 23-11-2006 23:43

Citaat:

Allochthony schreef op 23-11-2006 @ 16:51 :
Ja die patches ken ik ;)

Ik bedoel meer dingen om te doen in het spel, zoals alleen unarmed, dom mannetje maken enzo.

Niks zelf killen maar alles door je NPC's laten doen :P (jij alleen healen)

Speedrunnen :P (ik geloof dat daar op no-mutants allowed ook wel iets over te vinden is)

Allochthony 23-11-2006 23:46

Fallout 2 heb ik al speedruns gedaan, erg makkelijk daar, in Fallout 1 was ik er ook eens aan begonnen maar nooit afgemaakt?

MazeMouse 24-11-2006 07:22

De snelste staat ik geloof tegenwoordig op 9minuten :o

Ook leuk, enige wapen dat je mag gebruiken: 9mm pistol (of een ander willekeurig zuig-wapen :o)

All Out Of Love 24-11-2006 12:24

Citaat:

MazeMouse schreef op 24-11-2006 @ 08:22 :
De snelste staat ik geloof tegenwoordig op 9minuten :o

Ook leuk, enige wapen dat je mag gebruiken: 9mm pistol (of een ander willekeurig zuig-wapen :o)

dan ben je echt eeuwen bezig gek :D

Allochthony 24-11-2006 12:43

Zal wel meevallen, die AP bullets patch installeren en finesse nemen, 10 luck = 20% crit?

MazeMouse 24-11-2006 13:51

Citaat:

Allochthony schreef op 24-11-2006 @ 13:43 :
Zal wel meevallen, die AP bullets patch installeren en finesse nemen, 10 luck = 20% crit?
Probleem is dat Finesse je (weinige) damage nog verder castreert...
Ben je beter af met "one hander" en dan met veel skill steeds aimed shots op de ogen blijven maken. :)

Allochthony 24-11-2006 15:55

Ja, maar hoge crit chance + aimed shots werken vaak.

Ik rich eigenlijk altijd op de ogen als ik aim...

Iemand nog tips waar je moet richten?

Ik geloof dat als je iemand met een hamer in zijn groin mept hij vaak knock out gaat?

MazeMouse 24-11-2006 16:58

Citaat:

Allochthony schreef op 24-11-2006 @ 16:55 :
Ja, maar hoge crit chance + aimed shots werken vaak.

Ik rich eigenlijk altijd op de ogen als ik aim...

Iemand nog tips waar je moet richten?

Ik geloof dat als je iemand met een hamer in zijn groin mept hij vaak knock out gaat?

Hoofd is vaak knock-out.
Eyes is blindness en veel damage
Benen cripple zodat ze niet meer kunnen rennen
En als je beide armen crippled kunnen ze geen wapens meer gebruiken.
Groin is 99% kans op knockdown (wat je tegenstander weer AP kost)

Allochthony 24-11-2006 18:12

He, dat word dus een melee poppetje met hoge crit :)

eXo 28-11-2006 14:39

C/P uit een walkthrough
Citaat:

What to do after you get tired of roaming the wasteland for random encounters, or giving yourself unlimited xp using the Hintbook? Well, for a new experience you might want to try a different kind of game (I don't guarantee that all of these will be fun):

* Play a reckless HtH character if you didn't already, or a cold-blooded sniper if you didn't already.
* Play a game restricting yourself to using weapons you normally wouldn't (e.g. Sharpened Pole, Pipe Rifle, 9mm Mauser, Molotov Cocktail, Gold Nugget, Wrench, XL70E3, Flamer, Rocket Launcher).
* Play a character with Intelligence less than 4.
* Play a CH 1 loner with no NPCs if you didn't already, or a squad leader if you didn't already.
* Play a game where you go everywhere, do as much stuff as you can, finish as many quests as possible, loot everything and kill everyone who should be killed, if you didn't already.
* Play a purely evil character, scorning every good quest or action, seeking to do active harm but without resorting to mindless butchery; or conversely, play a ridiculously innocent and noble character to whom stealth and deceit are unthinkable.
* Play a "pacifist" game, never attacking or killing sentient beings, avoiding any situation where there is no diplomatic or sneaky solution and running from battles whenever possible.
* Play a "role-playing" game, where you do and say only the things you figure a person realistically would have (tricky!).
* Play a game with game difficulty set to hard and combat difficulty set to rough if you didn't already.
* Try to finish the game as quickly as you can, using any stupid shortcut technique that helps. (See the Addenda section for what is quite likely the quickest way.)
* Play an "iron man" game or impose other restrictions upon saving and loading, or hit yourself on the head with a hammer every time you die and have to reload.
* Some combination of the above.
Wil eigenlijk wel 'ns zo'n pacifist spelen met hoge CH en IN die zich overal uitlult in plaats van alles aan gort te knallen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.