![]() |
laptop+draadloosinternet+XP SP1=probleem!
HEy mensen,
Ik heb sinds kort een latop gekregen. Het is een oude P2 maar xp draait erop en das best genoeg. Ik heb een draadloos internet kaart gekocht maar als ik de verbinding wil instellen doet hij het niet. Ik krijg het scherm met de draadloze verbindingen binnen mijn bereik, ik maak dan verbinding met mijn netwerk van thuis (draadloze internet netwerk van hetnet) maar dan als ik de WEP code invoer doet hij niets... Hoe moet ik dit in pentiumsnaam oplossen:( |
je hebt wep64 en wep128, even checken of alles wel werkt
en even de shared/open (gedeeld/open) type WEP controleren. ik heb thuis wep64 met een shared type key, bijvoorbeeld. |
Citaat:
|
Eerst eens SP2 installeren, ondersteunt WLAN ook een stuk beter.
|
Citaat:
____________________________ ok, ignore dat maar, das allemaal gefixed, SP2 staat erop. Verbiniding willie alleen niet maken omdat hij geen verbinding kan maken. Ik probeerde daarop handmatig de instellingen te doen en ik moest een WPA-PSK netwerkvertificatie hebben en een AES codering hebben alleen kan ik voor netwerkvertificatie alleen open of gedeeld kiezen... |
niemand?
|
Citaat:
|
Stel je modem/router zo in dat hij WPA/PSK (TKIP) beveiligd is, zoek in windows op netwerken. Maak verbinding met jouw netwerk. Vul de sleutel in wanneer daar om gevraagd wordt.
Dat zou in principe alles moeten zijn. |
Citaat:
|
En wat gebeurt er als je de beveiliging uit zet? Verbindt hij dan wel? Zet ook eens firewalls uit, of deinstalleer ze.
|
Citaat:
|
Is dat dan een experiabox ofzo? In alle andere modems, zoals die van Speedtouch kun je de encryptie gewoon uitzetten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13. |