![]() |
externe cd-brander kopen
ik heb een laptop en wil daarvoor een externe cd-brander kopen. Nu kreeg ik het advies een Plextor te kopen. Is dat een goed advies, of zijn er betere alternatieven voor een normale prijs? Daarbij heb ik ook begrepen dat er verschil is in aansluiting ofzo. USB en Firewire (?) welke moet ik kiezen en waarom?
Genesis |
Plextor is zeer goed (maar ook prijzig)
Firewire of USB? Als je een Firewire aansluiting hebt...kan je er 1 met een Firewire aansluiting nemen, die heeft waarschijnlijk een hogere doorvoersnelheid dan je USB (Tenzij je USB 2.0 in je laptop hebt), maar nadeel is dat je je externe brander niet op een andere pc kan aansluiten (tenzij die OOK Firewire hebben) Maar usb zit zo'n beetje op elk (nieuw) MB |
Externe cd-branders zijn altijd zeer prijzig
|
Citaat:
|
wij hebben hier(bij mij op de zaak) nog een iomega 16 keer extern voor 149,- euro excl btw, met nog eens 5 euros korting :)
met usb 1 haal je maximaal 4x met usb 2 16x usb een heeft je notebook nu hoogstwaarschijnlijk, iomega drives zijn wat groter maar wel een stuk goedkoper dan plextor c.q. freecom. |
Citaat:
Met USB 1.0 zit je inderdaad aan 4x MAX vast. |
Ik zou trouwens so wie so voor USB gaan, en geen firewire. USB 2.0 is namelijk backwards compatible, en praktisch iedereen heeft zolangzamerhand wel USB. Firewire daarintegen niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jézus, wat zijn sommige mensen dóm. |
Citaat:
ik had het over iomega niet over de maximum theorie snelheid van een brander op usb 2. en als dan toch technisch wil bitchen, 48speed haalt een brander zoenzo nooit op een hele cd. |
Citaat:
Over technisch bitchen: 't moge duidelijk zijn dat 48x CLV is. Oftewel; Constant Linear (relative) Velocity. M.a.w. naarmate het te beschrijven oppervlak groter wordt; deste lager de rotatiesnelheid van 't schijfje. |
Citaat:
Waarom wil jij zo nodig jou technisch gelul door iedereens neus boren ? ik bedoel dat 48x clv is zei ik niet zo technisch maar wel duidelijk en kom jij weer met een heel lulverhaal.. zit daar een nut achter ofzo, of doe je gewoon graag intressant ? |
Vecht het ff uit via MSN, dit maakt het zeer onoverizichtelijk, strax komt hier een slot op...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, wij zijn echt niet zielig bezig hoor!! (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |