![]() |
Adsl
ik heb nu kabel met een netwerk van 3 pc´s.
als we zouden overstappen naar mxstream, kan je een multi PC modem nemen of ethernet ( of USB of wireless, maar dat is niet im Frage :D ). De vraag is nu of het verstandig is om het multi pc modem te nemen of toch gewoon de ethernetmodem, aangezien we toch al een netwerk hebben met een hub.......... |
Ik weet niet wat precies dat Multimodem is (modem en router in 1 ofzo :confused: )
Maar ik heb ook een ethernet modem (getweakt) en ik heb er een hub op aangesloten. en op alle 4 de computers is er een internet verbindingen. Ben eindelijk ook af van een server :) Niet dat steeds het internet even uitvalt als de server reboot (Ik zat nog leuk met m'n Busnetwerk hier :o ) |
multi modem is idd modem en router in één :)
|
dan zou ik gewoon voor de ethernet modem gaan, zal wel goedkoper zijn...lijkt mij.
Tenzij je geld teveel hebt, dan neem je dat multiding ;) Maar neem geen USB modem! |
Moet je even prijs/kwaliteit vergelijken:
a) multi modem (althans? wat kan dat? zelf nog nooit van gehoord :o) b) gewoon eth modem met Draytek/Vigor c) gewoon eth modem met eigen 24/7 server + switch/hub Ik heb C. Ben tevreden ermee. Was voor mij het goedkoopste aangezien ik toch al hub en oud bakje had. Maar het kost wel wat tijd/moeite :) Voordeel is ook dat ik op die hub 8 PC's kan houden. Kandus in princiepe mini LAN of extra bakjes erbij. Kijk. Als jij nou 2 PC's erbij neemt en multi modem heeft 4 aansluitingen zul je duswel even wat moeten goochelen ;) |
Ik heb ook een eth modem, getweakt. modem naar Switch, van Switch naar 4 computers, werkt uitstekend en is nog een goedkope oplossing ook
|
Ik zou gewoon een multi pc modem kopen
je hebt dan ook gelijk ondersteuning van de helpdesken,met een getweaked modem niet meer Rat |
Let er wel op dat als je een ethernetmodem neemt en je tweakt hem niet, je aan een switch alleen niet genoeg hebt. Een switch kan geen PPTP-tunnel opzetten, waardoor je dus altijd een router (soft- danwel hardwarematig) nodig hebt die voor gateway fungeert.
|
gepost op 08-07-2002 @ 01:00
LeRatLuciano, voortaan geen oude topics uppen ajb. Na 9 maanden denk ik niet dat topicstarter nog hetzelfde probleem heeft. Topic gesloten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |