![]() |
Een goed!! sinterklaasgedicht
Beste Jij, (lees luid en duidelijk voor!)
De goedheilig man zat te overwegen, Wat hij jou zou geven. Een kussen, voor op je fiets, Nee dat leek zijn baardhoofd maar niets. Een bundeltje vol van droeve gedichten, Geschreven door (en voor) nichten, Is ook niet zo, Leuk en zo. Dit wordt jouw ware surprise, Het is niet zomaar een vieze, Het is werkelijk een mooie, Voor een ongestorven dooie. Kijk uit, voor je hoofd want die kun je, Goed gebruiken dunkt me. Maar bij het zien van de verwelkte tulpen, Die de lente ons wilde geven, Zocht ik naar mei en niet naar jou, Voor de te schenken cadeaus. Ik hoop te kunnen aanvaarden, Jouw eventuele ontevredenheid, Die ook de zwarte zwaluwen zullen zien, Mijn tranen zullen tellen voor vijf, sindsdien. Een wijze les van normen en waarden, Geeft de goedheid jou mee, Doe het juiste, vergeet het kwade, Niet driemaal fout, altijd in één keer goed raden. De opvolger ben jij, dat heb je correct, Nu maar hopen dat Piet je snoep wil geven, Zodat je iets om te kauwen hebt, Want van kranten kan je niet leven, Nicolaas. |
Een goed sinterklaasgedischt is persoonlijk.
|
Ik vind het totaal niet goed, eigenlijk.
|
Geweldig goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het gedicht niet helemaal gelezen, kan er dus weinig over zeggen. :) |
Ik snap echt niet waar het over gaat, en het rijmt niet allemaal.
Dus ik vind het niet goed :) |
schandalig
goed :D :D :D (y) (y) (y) |
Hij is origineel.
of hij goed of slecht is, is denk ik te persoonlijk om daar een goed oordeel over te geven |
Voor een Sinterklaasgedicht is het prima. Mijn laatste:
Margreet, Zo. Hij zet zijn hoed af En loert naar het raam Moeders kunnen alles We boden onze excuses aan Voor iedere keer dat we de pizzakoerier belden Terwijl we eigenlijk helemaal geen zin hadden in pizza’s Hoe droogt verf? Hij lust geen room Maar houdt wel van vrouwen met een Gladde huid Ik ben iets aan het zoeken, maar Ik Kan Het Niet Vinden Nergens. Tussen ramen, blokken, speculaas, Verschuilt zich iets Onnoemelijks Gooi af die steen, Laat zien die teen Vergeet de tranen van weleer Voor ik vergeet Dat hier een kerk heeft gestaan Voor ik vergeet Dat ik jarig was en een Tic Tac in mijn neusgat had Toen we naar Zeeland zijn gegaan Flarden. Morgen of misschien wat later Koop ik een fakkel en een kruis Daarmee loop ik over natgesneeuwde straten En ’s avonds ga ik weer naar huis Staand voor het raam zeem ik het. Flarden. Sabrina, wat heb jij met mijn snor gedaan? De onbaatzuchtige buffel Doet niet aan lijmen ‘Ik gebruik gewoon liever plakband’ Zegt hij (met verborgen trots) Eki eki eki, lip lip lip Ptoeng Wioeoe Met plezier koopt hij de kerk om Hij roept ‘hee jij daar’ Naar zijn natte varken Het reageert niet Het ergste is het met patat God schiep als voorbeeld voor menig dier De nijvere mier Zijn tweede schepping was nog beter: De miereneter Dit cadeau Is een gieter Van twee liter De Rijmpiet |
wat is deze :eek:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54. |