![]() |
James Holden - The idiots are winning
http://www.drownedinsound.com/images/18517.jpeg
Tracklisting: 1 Lump (6:10) 2 Quiet Drumming Interlude (0:20) 3 10101 (6:05) 4 Corduroy (6:21) 5 Flute (4:52) 6 Idiot (7:31) 7 Lumpette (1:35) 8 Intentionally Left Blank (2:05) 9 Idiot Clapsolo (4:57) 10 Quiet Drumming (3:40) Vergeleken met de nieuwe Villalobos is dit toch betere minimal (y) :cool: (en nuchter he ;)) |
de hoes is iig alles behalve minimal.
|
James Holden. <3
Eindelijk een eigen plaat, dat is puik nieuws. Ik ga hem opzoeken. (y) |
Holden is een held. Een van de meest vernieuwende artiesten. Aan deze plaat moet ik vooralsnog een beetje wennen, net als aan zijn laatste mixcd, At The Controls. Ik vind vooral Intentionally Left Blank een juweeltje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch al een tijdje uit hoor.
Heb me heel erg verheugd op zn debuutalbum, zeker gezien er nu eindelijk eens fatsoenlijke volledige versies van Lump en 10101 opstaan, maar ik vind de vulling zeeeer karig (N) Idiot en Corduroy zijn wel enorm Holden en erg lekker maar als je Lumpette en de Clapsolo hoort vraag je je af waarom hij deze samplevergaarbak niet als picturedisc ltd vinyl heeft uitgebracht ofzo. Ook jammer dat het heerlijke idiot zo traag en dus vrijwel niet mixbaar is (draai em maar es op 130 bpm, verneukt de hele plaat maar zal ook wel 'intentionally' zijn) ;) En 'Interntionally left blank'..... tja.... rare Britse humor I guess |
Dit is een EP met vier volwaardige tracks - Idiot als uitschieter - en enkele experimenten. Het daadwerkelijke debuutalbum verschijnt pas volgens jaar.
|
de cover is gewoon een pastel-remake van de typische platenhoezen van Border Community (geniaal label trouwens)
en Idiot is echt een kunstwerkje :) |
Citaat:
Ik heb pas de eerste drie tracks geluisterd want toen moest ik hem afzetten en ik kende die tracks al. Straks eens de rest luisteren. |
idiot is super
|
Klinkt lekker.
|
Citaat:
|
Idiot klinkt echt alsof het o.a. met freeware synths is gemaakt, en ik kan het weten. Maar dat maakt natuurlijk geen flikker uit (y) :cool:.
|
laatst gekocht, ben niet echt zo bekend met dit soort muziek maar had er veel over gelezen de laatste tijd en ik vind het een erg toffe cd.
|
Sowieso is Holden een genie. Ben benieuwd naar z'n echte debuut LP.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01. |