![]() |
cassettespeler
cassettespeler
jij speelt mijn oude liedjes van toen ik blauw gebreide mutsjes droeg met een pompon en flosjes gisteren viel je kapot je maakte mij kapot je viel eraf het bandje stuk pardoes op mijne kop de glinsterende lintjes van grijsgedraaide cassettecrevettes spartelden op de droge tapis plain mijn mutsje past niet meer ik ben eruit gegroeid hé ik onthoud je zet je niet over op cd dat zou niet passen maar 'k spoel de zee wel terug en zet me over jou |
Erg leuk doorgetrokken metafoor. Niet te uitgemolken, zoals je vaak aantreft. Leuk taalgebruik. Wel hier en daar wat te ritmeloos, terwijl het toch een muzikaal tintje zou moeten hebben - maar goed, dat is een stijlkwestie. Minpuntjes zijn het ontbreken van interpunctie en het ietwat staccato gevoel van de regels. Verder niets dan goeds!
|
dankjewel alluman, ik ben wel heel benieuwd naar waar je het te ritmeloos vond. In mijn hoofd zit er namelijk wel eentje maar misschien komt het niet over!
|
Citaat:
+ = beklemtoond - = onbeklemtoond -+ -+ -+ - jij speelt mijn oude liedjes -+ -+ -+ -+ -+ van toen ik blauw gebreide mutsjes droeg +- +-- +- met een pompon en flosjes +-- +-- + gisteren viel je kapot -+ -+ -+ je maakte mij kapot Et cetera... Wat mij betreft wisselt het erg af. Dat zou kunnen passen, maar ik vind eigenlijk van niet - vooral omdat je een muzikaal metafoor gebruikt. De eerste twee regels zijn nog overeenkomstig, maar daarna hakkelt het aardig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |