![]() |
is het niet beter alle scholen openbaar te maken en geloof binnenshuis te laten?
ik wil graag weten of je het er wel of niet mee eens bent, en welke argumenten je daarvoor hebt.
ik moet hier namelijk een artikel overschrijfen en ik zou graag willen weten hoe iedereen hier over denkt alvast bedankt ! |
'over schrijven' en je huiswerk mag je of zelf doen, of een vraag erover stellen op de huiswerk-fora, helemaal onderaan de forum-index.
|
|
Laat mensen kiezen of ze hun kinderen op een gelovige dan wel een niet-gelovige school zetten.
Waarom hoor ik nooit iets over gelovige sportclubs, studentenverenigingen etc? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Christelijke sportclubs. :confused:
Scholen, ok. Die geven bepaalde normen en waarden door aan de leerlingen, op een Christelijke school wordt de evolutietheorie niet (uitgebreid) behandeld, bijvoorbeeld. Daarbij hebben scholen te maken met kinderen, wiens geest nog te kneden - lees: indoctrineren - valt, wat voor een Christen ongetwijfeld belangrijk is. Op een sportclub komen echter slechts dikke veertigers en magere jongeren. En daar nemen ze geen kennis tot zich maar sportdrank. Dus gristenen hebben niks te zeiken. |
Citaat:
Zo te zien is jouw geest anders ook behoorlijk geïndoctrineerd. En zou je alsjeblieft niet zo denigrerend willen doen richting gelovigen. Dank u! |
Citaat:
Verder kan ik wel precies uit de doeken gaan doen hoe ik precies denk over het al dan niet bestaan van een God zoals het Christendom die beschrijft, maar dit is religie niet. Dus nu houd ik 't op de volgende twee punten: 1) Mijn post ging niet over het waarheidsgehalte van 't (Christelijk) geloof, maar over het subtiele verschil tussen een school en een sportclub, welke er voor zorgt dat een Christelijke sportclub minder voor de hand ligt dan een Christelijke school. 2) De meeste gelovigen verdienen het op denigrerend behandeld te worden. De meeste atheïsten overigens ook. |
Citaat:
Heel leuk, lief en aardig allemaal, maar die houding staat me niet echt aan. Interesseert me verder weinig hoe je daar over denkt, ik zou graag zien dat je wat minder / niet denigrerend doet over wie dan ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
puur taalkundig gezien klopt mijn verhaal. maar goed, het verschil is en blijft dat openbare scholen niemand weigert op dit soort gronden, christelijke/islamitische scholen soms wel. |
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52. |