![]() |
Blubber
Levenswonder
Ogen zien als mensen naar elkaar kijken. Oren horen als mensen naar elkaar luisteren. Mijn zanderige voeten, mijn gebarsten handen, het zoute van mijn huid. Een gat in de grond, een gat in de lucht. Ik spring door beide gaten. Gele zon, grijze maan, schouwspelen tot aan het einde van de horizon, tot in de oneindigheid van tijd. Scheidingslijnen Zingende regen dansend op mijn lichaam sporen achterlatend na een gestopte voorstelling van druppels met inhoud ontwikkelingen veroorzakend nooit verwachte gedachten. Klinkklare zonnestralen verlichtende gevoelens van helderheid achterlatend op mijn smachtende hoofdhuid licht en donker van elkaar scheidend met ogenschijnlijk uiterste precisie dagen gevuld met emoties. Daar waar… Daar waar ik sta heeft niemand anders ooit willen staan. Nooit begrepen, altijd gehoopt, verwachtingen met uitzichtloos perspectief. Moeilijk voor velen, herkenbaar voor anderen, begrepen worden is een vak apart. Liedjes uit een ander vaatje getapt, je begrijpt toch wel wat ze te zeggen hebben? Glazen blikken, lege ogen zonder leven, heeft de rest z’n doel nu bereikt? Daar waar ik sta is een plaats onbereikbaar voor anderen. |
Ik reageer voor nu alleen op het eerste gedicht, misschien later nog op de andere twee. Voortaan kun je misschien beter één gedicht per topic plaatsen, dat is wat toegankelijker en zo krijg je per gedicht waarschijnlijk meer commentaar (let wel; niet meer dan 1 topic per dag / drie per week).
Goed, hm. Je begin vind ik wel goed, er staat wat er staat en toch moest ik er even over nadenken, dat is positief. Daarna begin je echter een opsomming te maken, terwijl je niet vertelt waar het een opsomming van is. Opeens gebruik je geen werkwoorden meer en dat werkt verwarrend - waarschijnlijk weet jij heel goed wat je kwijt wilt, maar op deze manier komt het op mij niet goed over. Ik zou er voor kiezen om gedichten of helemaal in dit soort 'niet-zinnen' te schrijven, of helemaal in wel goed afgeronde zinnen. Dat is eigenlijk ook wat me bij het einde opvalt: het is 'slechts' een opsomming, een soort snelle sfeerschets, maar daar blijft het bij - misschien iets om bij een volgend gedicht op te letten. |
Thanks voor je commentaar en ik zal er rekening mee houden! :) Ik weet inderdaad wat ik ermee bedoel, en daarom heb ik het ook zo neergezet, jullie zullen waarschijnlijk niet weten wat ermee bedoeld wordt en dat was precies mijn bedoeling. Zo konden jullie er allemaal een eigen draai aan geven. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |