Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   vraag.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1507044)

ikkuh15 24-11-2006 20:37

vraag..

Over een paar weken word ik opgenomen en moet dan dus ook stoppen met de wekelijkse gesprekken bij therapeute. Nu wil ik haar graag bedanken, maar hoe? Heeft iemand een leuk idee, of iets wat je zelf een keer gegeven hebt aan psycholoog/therapeut?
Eigenlijk weet ik weinig van haar en daarom is het moeilijk om iets te bedenken...

Sarah 24-11-2006 20:58

Bosje bloemen? Niet origineel of spectaculair, maar het kan altijd :)
leuk idee om haar iets te geven (y)

Mariekje* 24-11-2006 20:59

Misschien gewoon een bos bloemen met een lieve en speciale tekst eraan? Of een doos chocolaatjes, wederom met een lief en bijzonder tekstje..

Nona 24-11-2006 22:08

Vrouw --> chocolade. :D

Heeft ze iets losgelaten over wat ze leuk/lekker vindt?

Ir. de Narie 24-11-2006 23:03

USBstick / pakje sigaretten

ikkuh15 25-11-2006 08:21

bosje bloemen kan idd, maar ik zoek wat origineels ;)
En chocola vind ik eigenlijk niet zo, want ik ben bij haar geweest voor een eetstoornis en om dan chocola te gaan geen... :s :bloos:

domus 25-11-2006 08:30

Ik weet niet of je creatief bent aangelegd, maar misschien iets in die richting, zoals een gedichtje om haar te bedanken. Mijn ervaring is dat dames zulke dingen meestal wel leuk vinden :) (y)

Pluis 25-11-2006 10:40

Ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt wat je haar geeft, bij dat soort dingen is het vooral het gebaar dat telt.

Loop gewoon wat willekeurige winkels binnen, en dan vind je vanzelf wel iets liefs.

coopergirl 25-11-2006 11:01

Staat er niet in de beroepscode dat je geen cadeautjes mag aannemen?!

Maar goed, zo strikt wordt dat misschien niet nageleeft. Euhm, je hebt van die kleine boekjes met onliners ("wijsheden"). Betaalbaar en leuk?

Nala 25-11-2006 19:30

Citaat:

coopergirl schreef op 25-11-2006 @ 12:01 :

Maar goed, zo strikt wordt dat misschien niet nageleeft. Euhm, je hebt van die kleine boekjes met onliners ("wijsheden"). Betaalbaar en leuk?

Met dat in je achterhoofd denk ik inderdaad niet dat het een strak plan is om echt iets duurs te gaan kopen. Maar ik kan zelf altijd wel een kaartje, doosje chocola of dergelijke waarderen, dus ik denk ook niet dat het kwaad kan.

ilse 26-11-2006 21:35

ik had toen voor mijn psychologe een bloemetje gekocht, in een soort fietsje van riet zeg maar.. dat was als 'vaas' zeg maar. beetje moeilijk uit te leggen.. maar was maar een euro of 5 ofzo, en zij vond het heel leuk. misschien zoiets..

~~dolce~~ 26-11-2006 21:44

Citaat:

ikkuh15 schreef op 24-11-2006 @ 21:37 :
Over een paar weken word ik opgenomen en moet dan dus ook stoppen met de wekelijkse gesprekken bij therapeute. Nu wil ik haar graag bedanken, maar hoe? Heeft iemand een leuk idee, of iets wat je zelf een keer gegeven hebt aan psycholoog/therapeut?
Eigenlijk weet ik weinig van haar en daarom is het moeilijk om iets te bedenken...

oh ja.. dat heb ik ook gehad (inmiddels heb ik haar weer terug na mijn opname maar goed) Ik heb toen (niet echt orgineel) een kaartje geschreven.. en verder kan je natuurlijk iets kleins kopen, en de dingen die hierboven al zijn genoemd!
sterkte en succes!

ikkuh15 27-11-2006 10:07

De eerste stappen zijn gezet
De eerste puzzelstukjes zijn gelegd
De eerste draadjes zijn ontpopt

Nu is het tijd,
Tijd om verder te gaan
Tijd om

De laatste stappen te zetten,
De laatste puzzelstukjes neer te leggen
De laatste draadjes te ontpoppen

Om zo uiteindelijk

De reis te beiendigen
Alle puzzelstukjes op hun plek te krijgen
En de gelukkig-dansende vlinder te zijn.

Dit gedichtje heb ik gemaakt...Wat vinden jullie ervan? Of wat kan ik nog veranderen, of zou ik 'm sowieso niet geven?

madelief21 27-11-2006 10:11

Ja, een leuk klein boekje of bosje bloemen.

Eend 27-11-2006 14:14

Ik zou m gewoon geven. Leuk juist. Ik heb aan mijn psychiater van Jeugdzorg toen een olifanten puzzel gegeven (zelfgemaakt van hout) en die gebruikt ze nu bij kinderen die zenuwachtig zijn en zo :)

coopergirl 27-11-2006 14:25

Citaat:

ikkuh15 schreef op 27-11-2006 @ 11:07 :
De eerste stappen zijn gezet
De eerste puzzelstukjes zijn gelegd
De eerste draadjes zijn ontpopt

Nu is het tijd,
Tijd om verder te gaan
Tijd om

De laatste stappen te zetten,
De laatste puzzelstukjes neer te leggen
De laatste draadjes te ontpoppen

Om zo uiteindelijk

De reis te beiendigen
Alle puzzelstukjes op hun plek te krijgen
En de gelukkig-dansende vlinder te zijn.

Dit gedichtje heb ik gemaakt...Wat vinden jullie ervan? Of wat kan ik nog veranderen, of zou ik 'm sowieso niet geven?

Als het uit je hart komt, moet je er niks meer aan veranderen. Het is immers jouw gedicht!

Overigens denk ik niet dat je de illusie moet hebben tijdens de opname alle puzzlestukjes op juiste manier te kunnen leggen. Met het ontwikkelen van jezelf, en het waken voor je eigen valkuilen ben je m.i. je hele leven mee bezig. (Hoewel het naarmate je ouder wordt waarschijnlijk wel makkelijker zal gaan).

Succes, toekomstig vlinder!

Metal-Hoofd 27-11-2006 18:03

Je moet haar bedanken met het gevoel dat komt uit je hart :)

fiepje 27-11-2006 19:04

Citaat:

Kruimel schreef op 24-11-2006 @ 23:08 :
Vrouw --> chocolade. :D

Heeft ze iets losgelaten over wat ze leuk/lekker vindt?

(Y) Altijd goed zou je zeggen.

Citaat:

Da wist/weet ik nie. Heb wel ooit n psych Merci gegeven omdat ze mij best goed had geholpen en toen wegging daar. En ze heeft t wel aangenomen. Misschien daarna wel uitgedeeld ofzo magoed. :p

pfano 27-11-2006 20:40

Taart van Abel

Nona 28-11-2006 09:49

Citaat:

Mag volgens mij in geen enkel beroep, maar dat gaat niet over een stukje chocolade. Ik heb in de thuiszorg ook weleens een zelfgemaakt potje jam meegekregen (lekker!!!!), maar het is gewoon niet de bedoeling dat je contant geld of grote cadeau's aanneemt. Zolang het meer symbolisch dan waardevol is, is het goed.

Sarah 28-11-2006 10:09

Idd, die regel is er om omkoping te voorkomen, maar een klein afscheidscadeautje is geen omkoping.

Nijn* 28-11-2006 17:59

Ik heb dit dilemma ook een keer gehad, heb haar toen een heel mooi kaartje gegeven met een zelfgemaakt gedichtje erbij. Dat vond ze volgens mij wel heel leuk. :)

sonho 28-11-2006 19:49

Toen mijn therapeute met zwangerschapsverlof ging had ik een kaartje en babyslofjes gegeven. En toen ik afscheid nam van een andere therapeute alleen een kaartje met een zelfgeschreven tekstje.
Nu neem ik weer afscheid van twee therapeuten van de groep. Voor allebei heb ik drie kaarsen gekocht (verschillende maten en kleuren) en ik schrijf er een kaartje bij.
Het gaat om het gebaar, het hoeft niks groots of origineels te zijn. En vooral een kaartje met een tekst is heel persoonlijk en leuk denk ik.
Je gedichtje vind ik mooi! Ik zou het gewoon geven hoor.
Succes!

botervleug 30-11-2006 11:26

Een kaart met een ebdanktekst wordt altijd gewaardeerd. het is niet echt een kado, dus geen omkoperij oid, maar wel een leuk aandenken.

wijshedenboekjes zijn echt verschrikkelijk.

blacky 06-12-2006 19:35

Een kaartje met een bedanktekst, bosje bloemen, chocolade....zulk soort dingen worden altijd gewaardeerd.

Er staat idd in de beroepscode dat je geen cadeautjes aan mag nemen. Dit is om iemand geen voorkeurspositie te geven, maar een kleinigheidje wordt vaak wel gedaan als bedankje na de behandeling.

Zeker een persoonlijke tekst wordt vaak heel erg gewaardeerd. In elk geval op de afdeling waar ik werk wel.

Leonoor 07-12-2006 09:41

Ik vind het een mooi gedichtje, ik zou hem zeker geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.