![]() |
geesten filmtopic
Heb je angstaanjagende videos/filpmjes van geesten? en geloof jij zelf in geesten of het bovennatuurlijke?
heb je ooit een geest gedaante/schim etc. etc. gezien waarvan je dacht dat het bovennatuurlijk was? |
Nee.
|
Citaat:
|
Dit wordt echt een succesvol topic :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Succestopic!
|
TS begint :')
|
ik geloof erin
|
wegens spam gaat deze topic dicht!
|
Tot dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb geloof ik het niet. Maar ik geloof wel dat er zoiets zou kunnen bestaan.
|
Citaat:
|
ik vind het eng
|
Met alle meetinstrumenten van dien is er nooit en dan ook nooit iets (betrouwbaars) vastgelegd dat erop wijst dat geesten bestaan.
100 jaar terug zou het misschien nog aannemelijk zijn, vandaag de dag is het helemaal niet aannemelijk. Conclusie: ik acht de kans heel klein dat geesten bestaan. |
Ik kijk dit topic nog eventjes aan, en zal het op een later moment nog eens bekijken.
OT: Ik heb geen foto's of videos van geesten, maar ik geloof er wel degelijk in, mede omdat ik genoeg dingen heb ervaren die niet tot de verbeelding spreken. |
ik denk wel dat ze er zijn trouwens
genoeg mesen hebben last van enge dingen met geesten |
Ik heb de topictitel eventjes aangepast.
|
ik vind het wel interesant maar ik heb geen ervaringen met geesten..
maar het lijkt me wel eng om een ervaring met een geest te hebben |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben van zuid-amerikaanse (suriname) komaf en er is bijna geen familielid die geen ervaringen heeft met geesten. Maar waar je rekening mee dient te houden is dat ze dichter bij de natuur leven, waar je meer geluiden en "beweging" hebt van de natuur, wat de kans denk ik verhoogd om merkwaardige dingen mee te maken. Ik merkte het toen ik in Suriname was, ik heb zelf enkele dagen gelogeerd in een toen nog primitieve indianendorp 8 jaar geleden redelijk ver van de bewoonde wereld. Me oom is getrouwd met een inheemse dus we verbleven bij familie van haar. De hele sfeer die daar hangt is zo anders als in de "bewoonde" wereld. Hoewel het er rustiger is hoor je heel veel geluiden en is er toch veel interactie en "beweging". Vooral snachts merkte ik het dat wanneer ik ging plassen in het oerwoud je altijd het gevoel had alsof iets je in de gaten hield, terwijl daar geen sprake van was. Dat heeft alles te maken met geluiden die je hoort die je niet direct kan plaatsen, omdat je de dieren die bijvoorbeeld dat geluid produceren niet ziet. Of je hoort water in de verte, maar weet niet zo goed waar het precies vandaan komt. Als mens hebben we de drang om alles een plaats te geven, te verklaren. Ik denk dat dat wel een rol speelt in veel "geestenverhalen". Dit is denk ik de reden dat mensen die dichter bij de natuur leven meer "geestenverhalen" hebben dan "stadsmensen". Zij zelf zullen zeggen dat juist omdat ze dichter bij de natuur wonen de kans groter is om een geest tegen te komen. Ik betwijfel dat, ik zie niet in waarom een geest wat een dooie is ervoor kiest om naar het bos/oerwoud te gaan. |
ja ik geloof er in en ja ik heb er ervaring mee, was echt freaky :eek: :confused:
|
Citaat:
Citaat:
|
boe
|
fotolijstjes die een voor een omvielen, gordijnen die ik dichtdeed en als ik even weg was weer openstonden, de tv die opeens aangaat, licht dat zomaar aanspringt, spullen die kwijtraken, waarvan je zeker weet dat je die daar hebt neergelgd, dat soort dingen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: ik geloof in entiteiten en ik geloof daarbij ook dat iedereen er wel ervaring mee heeft. |
Heb er véél over gehoord, ga dan ook maar niet glaasje draaien.
Wel voorspellende dromen gehad. Persoonlijk zelf niets gezien. |
Ik heb ooit eens een meisje horen zingen in mijn kamer en een jongen zien staan, maar dat kunnen ook psychoses geweest zijn, dus ik weet niet of ik er in geloof.
|
Citaat:
ik weet of ik erin moet geloven. ik kan het niet bewijzen maar ook niet weerleggen. ik heb er geen ervaring mee. maar van glaasje draaien en dat soort dingen hoor je toch wel eens dat mensen er echt last van hebben gehad? trouwens, een vriendin van mij maakte wel freaky dingen mee in haar huis. De t.v ging aan en uit, kaarsen ging uit... maar ja of dat nou geesten oid waren :confused: |
Ik geloof sowieso niet in geesten en ik heb er al helemaal geen ervaring mee. Volgens mij spelen 'geestverschijningen' echt alleen maar in iemands hoofd af. Er zijn mensen die zeggen dat glaasje draaien dé manier is om in contact te komen met de andere wereld. Volgens mij is dit onzin, bij glaasje draaien zit je elkaar alleen maar op te fokken en bang te maken. Puur vanwege de angst denken mensen dat ze iets zien of horen, maar in feite gebeurd er helemaal niks.
|
Alle 3 ja. Ervaring mee.. Gezien, gelezen en ja ik geloof daar dus in.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp wat je bedoeld, maar goed ik beargumenteer waarom ik de kans klein acht dat geesten bestaan, moet toch kunnen? |
Ik heb ervaringen met dingen die op psych horen, en dit is er niet een van. ;)
Verplaatst. |
Mensen die in geesten geloven staan bij mij in hetzelfde rijtje als mensen die in een god geloven.
En dat is niet positief. |
Geloof ik er zelf in... Tja. Ik heb er niet echt echt een antwoord op. Maar mijn ontzettend nuchtere ouders menen wel eens een geest te hebben gezien. Mooi verhaal was dat.
Midden in de nacht draait mijn moeder zich in bed met haar gezicht naar het halletje. Ze opent haar ogen ze ziet een klein vrouwtje staan. Ze schrikt en vraagt de vrouw "Wat doet u hier?" zonder haar mond open te doen. Ze stelt de vraag in haar hoofd. Het vrouwtje grinnikt een beetje om de schrikreactie van mijn moeder. Strak kijkt ze haar nog even aan en loopt dan de deur uit, de huiskamer in. Op dat moment schrikt ook mijn vader wakker. Hij hoort voetstappen op de houten vloer. De voetstappen gaan verder naar de achterkant van de woonwagen, waar mijn zusje en ik op dat moment liggen te slapen. "Wie loopt er door de wagen heen?" vraagt mijn vader aan mijn moeder. De voetstappen houden op. De vrouw staat stil. En op dat moment begint mijn zusje te huilen. |
mmm... nee, ik geloof niet echt in geesten eerlijk gezegd. Ik heb er nog nooit een gezien of gehoord, ben daar denk ik ook niet ontvankelijk voor. Ik ben echt een man van de wetenschap, ik geloof alleen in dingen die tastbaar en bewezen zijn.
Maar niettemin vind ik dit een interessant topic, ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die wel in geesten geloven. Vind het nog steeds jammer dat mystiek gesloten is by the way, ook al geloof ik er niet in... |
Ik heb altijd gruwelijk nachtmerries over geesten dus ik kan alleen maar hopen dat ze niet bestaan. Ik vraag me af of ze het zo goed met ons voorhebben als ze bestaan, dus ik hoop maar gewoon dat ze niet bestaan. Ik kan er niet meteen ja of nee op zeggen.
|
Citaat:
|
Nee, geesten bestaan niet.
|
Nee en ja. Ik houd me er niet mee bezig. Het boeit me ook geen flikker.
|
Ze zouden alle goedgelovigen (of het nou gaat om geesten of goden) ter beschikking moeten stellen. Stelletje verknipte dwazen.
|
Citaat:
|
Nee.
Geloof er ook niet echt in, ben ik de afgelopen jaren te nuchter voor geworden, te wetenschappelijk ingesteld ofzo. Weetikveel. |
Niks bijzonders meegemaakt. :)
|
Citaat:
Agree! |
Hehe 2 pagina's and counting.
Misschien moeten we mystiek terugbrengen als subtopic van OZ :D Ikzelf heb tot op heden slechts ervaring met mijn eigen geest. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |